verdi
Hero Member
   
Offline
Posts: 660
Location: Bucuresti
|
 |
« Reply #11 on: November 26, 2012, 04:47:19 PM » |
|
sa vedeti ce abuzuri s-au facut ....
RAPORTUL Comisiei de analiză si verificare a activitătii Directiei Generale de Politie Locală si Control a Municipiului BucurestiI. Baza legală a formării si a activitătii Comisiei. Comisia de analiză si verificare a activitătii Directiei Generale de Politie Locală si Control a Municipiului Bucuresti s-a înfiintat prin HCGMB nr. 259/2011. Componenta1 Comisiei este următoarea: • Gâf-Deac Ioan • Toma Veronica • Pîrvu Cosmin Gabriel • Deaconescu Cristinel Ionel • Capotă Bogdan Obiectivul Comisiei2 a fost verificarea activitătii Directiei Generale de Politie Locală si Control a Municipiului Bucuresti. În vederea unei analize compacte si eficiente Comisia a stbilit în prima sedintă următoarele elemente vizate pentru control: 1. Situtia “agentilor călăreti” si a activitătii acestora; 2. Analiza functionării institutiei din punct de vedere financiar si al executiei bugetare; 3. Situatia camerelor de supraveghere instalate de Directia Generală de Politie Locală si Control a Municipiului Bucuresti; 4. Centrul de Monitorizare a Traficului si implicarea Directiei Generale de Politie Locală si Control a Municipiului Bucuresti. În vederea realizării obiectului de activitate al Comisiei s-a stabilit ca modalitate de lucru organizarea unor întâlniri cu Directorul General al Directiei Generale de Politie Locală si Control a Municipiului Bucuresti, Dl. Ioan Țincu, pentru obtinerea unor materiale legate de activitatea Directiei precum si clarificări suplimentare. Pentru toate sedintele Comisiei s-a întocmit câte un proces verbal de sedintă cu sprijinul unui reprezentant al Directiei de Asistentă Tehnică si Juridică din cadrul Primăriei Municipiului Bucuresti. De altfel toate procesele verbale, solicitările către Directia Generală de Politie Locală si Control a Municipiului Bucuresti precum si documentele în original primite3 se află în păstrare la Directia de Asistentă Tehnică si Juridică din cadrul Primăriei Municipiului Bucuresti. 1 Art.1 din HCGMB 259/2011 2 Art.2 din HCGMB 259/2011 3 Anexa 1 la prezentul Raport – Opis documente primite de la Directia Generală de Politie Locală si Control a Municipiului Bucuresti 2 II. Rezultatele analizei efectuate pentru fiecare domeniu vizat. 1. Situtia “agentilor călăreti” si a activitătii acestora; a. Istoricul proiectului pilot de patrulare cu cai si al colaborării ulterioare cu SC FANDAX GRUP SRL. MOMENTUL 1 În data de 01.04.2009 se realizează un REFERAT privind încheierea Protocolului de colaborare dintre Politia Comunitară a Municipiului Bucuresti si societatea de pază si protectie S.C. Fandax Grup S.R.L. prin care Directorul General de la vremea respectiva ION BOLBOACĂ cere de la Primarul General aprobarea protocolului pentru implementarea unui proiect pilot care viza în principal “asigurarea linistii publice în parcurile Herăstrău si Tineretului prin patrularea cu cai”. În referat se mentionează ca durată a protocolului termenul de 6 luni cu începere de la 01.06.2009. Din discutia cu Dl. Director Ion Țincu a reiesit ca în urma aprobării acestui REFERAT de către Primarul General, Dl. Prof.univ.dr. SORIN MIRCEA OPRESCU, s-a încheiat un PROTOCOL, dar acesta NU A FOST PREZENTAT COMISIEI desi a fost solicitat. MOMENTUL 2 În urma aprobării Referatului din aprilie 2009 si probabil după semnarea unui protocol, în data de 15.06.2009 se semnează un Contract4 de prestări servicii între Politia Comunitară a Municipiului Bucuresti si SC Fandax Grup SRL, cu o valabilitate de 6 luni cu o valoare de 32.119,72 euro inclusiv TVA. Obiectul contractului se referă la servicii de patrulare cu cai în parcurile din Bucuresti. MOMENTUL 3 La data de 04.01.2010 se încheie un al doilea CONTRACT DE PRESTĂRI SERVICII5 între Politia Comunitară a Municipiului Bucuresti si S.C. Fandax Grup S.R.L. în valoare de 530.500 lei la care se adaugă TVA, respectiv 125.467,10 euro la care se adaugă TVA., cu o durată de 12 luni cu următorul obiect de activitate: “II. OBIECTUL CONTRACTULUI 2.1. SC FANDAX GRUP SRL organizează si execută cu unităti călare în numele Politiei Comunitare a Municipiului Bucuresti misiuni de ordine publică astfel: pază, protectie, interventii, patrulare, constatare contraventii si aplicare sanctiuni Misiunile mai sus mentionate se desfăsoară în perimetrul interior si zonele periferice care apartin domeniului public al Municipiului Bucuresti, ale parcurilor – HERĂSTRĂU, CAROL I si TINERETULUI) Unitătile călare vor actiona la solicitarea Politiei Comunitare a Municipiului Bucuresti si la alte misiuni aprobate de Primarul General al Municipiului Bucuresti” 4 Contractul a fost înaintat în copie Comisiei 5 Contractul a fost înaintat în copie Comisiei 3 MOMENTUL 4 La data de 23.03.2010 se înaintează către Primarul General o NOTĂ RAPORT privind încheierea Protocolului de colaborare dintre Politia Comunitară a Municipiului Bucuresti si societatea de pază si protectie SC Fandax Grup SRL, prin care se cere prelungirea protocolului existent cu încă un an precum si extinderea zonelor de actiune. NOTA RAPORT este aprobată de Primarul General, D. Prof.univ.dr. SORIN MIRCEA OPRESCU. MOMENTUL 5 La data de 04.01.2011 se încheie un al treilea CONTRACT DE PRESTĂRI SERVICII6 între Politia Comunitară a Municipiului Bucuresti si S.C. Fandax Grup S.R.L. în valoare de 531.328,65 lei la care se adaugă TVA, respectiv 124.500 euro la care se adaugă TVA., cu o durată de 12 luni cu următorul obiect de activitate: “II. OBIECTUL CONTRACTULUI 2.1. SC FANDAX GRUP SRL organizează si execută cu unităti călare în numele Politiei Comunitare a Municipiului Bucuresti misiuni de ordine publică astfel: pază, protectie, interventii, patrulare, constatare contraventii si aplicare sanctiuni Misiunile mai sus mentionate se desfăsoară în perimetrul interior si zonele periferice care apartin domeniului public al Municipiului Bucuresti, ale parcurilor – HERĂSTRĂU, CAROL I si TINERETULUI) Unitătile călare vor actiona la solicitarea Politiei Comunitare a Municipiului Bucuresti si la alte misiuni aprobate de Primarul General al Municipiului Bucuresti. 2.1.1 Începând din acest an Politia Locală a Municipiului Bucuresti initiază un proiect pilot de patrulare stradală cu unităti călare într-un itinerariu stradal care va fi stabilit în acord cu Planul de Ordine Publică pe Bucuresti. Valoarea estimată a costurilor neputând depăsi 50% din valoarea prezentului contract în conformitate cu prevederile OUG nr.34/2006, cu modificările si completările ulterioare. Proiectul pilot de patrulare stradală cu unităti călare se prezintă în anexă7 la prezentul contract ” MOMENTUL 6 Relevanta acestui moment a fost una asupra căruia a insitat Dl. Director General Ion Țincu, care a sustinut că prin DISPOZIȚIA PRIMARULUI GENERAL nr. 533/22.04.2011 se deleagă competente către acesta care îi permiteau să desfăsoare activităti de control cu “agentii călăreti”. În fapt, Dispozitia Primarului General nr. 533/22.04.2011 are legătură cu modificările legislative si organizationale, respectiv preluarea Directiei de Control din Primăria Capitalei de către noua Directie Generală de Politie Locală si Control a Municipiului Bucuresti. Prin dispozitie se împuterniceste personalul8 din cadrul Directiei Generale de Politie Locală si Control a Municipiului Bucuresti să constate si să sanctioneze contraventiile stabilite prin legi, hotărâri de guvern, hotărâri ale CGMB sau alte acte normative, în conditiile legii. În aceeasi Dispozitie Primarul General stabileste că nominalizarea personalului împuternicit si limitele de competentă se stabilesc de directorul general adjunct care coordonează activitatea Directiei de Control. 6 Contractul a fost înaintat în copie Comisiei 7 Anexa nu a fost înaintată Comisiei 8 Art. 1 din DPG nr. 533/22.04.2011 4 MOMENTUL 7 La data de 14.06.2011 se redactează de către Șeful Serviciului Achizitii Publice din cadrul Directiei Generale de Politie Locală si Control a Municipiului Bucuresti, o NOTĂ RAPORT9 către Directorul General Dl. Ion Țincu, privind extinderea misiunilor Politiei Călare din cadrul Directiei Generale de Politie Locală si Control a Municipiului Bucuresti. În această NOTĂ RAPORT se cere extinderea traseelor unde actionează “Politia Călare” si se mentionează în aest sens următoarele: “Având în vedere aprobarea de către Primarul General al Municipiului Bucuresti domnul Sorin Mircea Oprescu, a Proiectului pilot patrule călare stradale, Politia Locală a Municipiului Bucuresti va realiza măsuri specifice prin patrule călare. … Pentru realizarea acestor misiuni este necesară extinderea contractului de prestări servicii pentru SC Fandax Grup SRL.” MOMENTUL 8 La data de 26.07.2011 D. Director General Ion Țincu emite DECIZIA nr. 99210 prin care împuterniceste NOMINAL 10 persoane angajate ale SC Fandax Grup SRL să constate contraventii si să aplice sanctiuni pentru si în numele institutiei pe care o conduce. MOMENTUL 9 La data de 30.09.2011 se semenază ACTUL ADIȚIONAL nr. 1 la Contractul de prestări servicii nr. 1/04.01.2011 încheat între Directia Generală de Politie Locală si Control a Municipiului Bucuresti si SC Fandax Grup SRL, prin care se măreste cu 50% valoarea contractului initial, respectiv o crestere de 77.190 euro la care se adaugă TVA. MOMENTUL 10 La data de 10.10.2011 Primrul General emite DISPOZIȚIA11 nr. 1213/2011 prin care completează Dispozitia nr. 533/2011, respectiv împuterniceste personalul Directiei de Control din cadrul Directiei Generale de Politie Locală a Municipiului Bucuresti să constate contraventii si să aplice sanctiuni, pentru domenii clar stabilite. MOMENTUL 11 Martie 2012, cu toate că Dl. Director Ion Țincu a afirmat că s-a încheiat activitatea “Politiei Călare” si colaborarea cu SC fandax Grup SRL, în Planul Annual de Achizitii al Directiei Generală de Politie Locală si Control a Municipiului Bucuresti apare DINOU un capitol de “servicii patrulare călare” si suma de 340.000 lei. b. Aspecte privind legalitatea actelor administrative si a procedurilor mentionate la punctul precedent. 9 Nota Raport a fost înaintată în copie Comisiei 10 Decizia a fost înaintată în copie Comisiei 11 DGP nr. 1213/04.10.2011 a fost înaintată în copie Comisiei 5 MOMENTUL 1 În REFERATUL din 01.04.2009 care stă la baza încheierii ulterioare a contractului din 2009 se mentionează CA BAZĂ LEGALĂ pentru încheierea contractului (la fel ca si în cazul contractelor din 2010 si 2011) Art. 8, alin.3 din Legea nr. 371/2004 privind privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Poliţiei Comunitare. “Art. 8 (3) Poliţia Comunitara poate asigura şi contra cost paza unor obiective, pe baza de contracte de prestări de servicii, încheiate de aceasta cu beneficiarii serviciilor prestate.” Din analiza textului de lege se poate observa CLAR ȘI CERT că este total INVERSĂ situtia mentionată de legiuitor. Respectiv prin acest articol se PERMITE POLIȚIEI LOCALE să asigure paza si altor obiective decât cele bunuri ale statului, activitate pentru care va încheia contracte cu BENEFICIARII si va încasa BANI. DECI POLIȚIA LOCALĂ NU POATE ÎNCHEIA CONFORM ACESTUI ARTICOL DE LEGE UN CONTRACT PENTRU CA UN TERȚ SĂ PĂZEASCĂ CONTRA COST BUNURILE STATULUI PE CARE POLIȚIA LOCALĂ ESTE ÎNDRITUITĂ ȘI OBLIGATĂ SĂ LE PĂZEASCĂ, CU ATÂT MAI MULT PENTRU PĂSTRAREA ORDINII PUBLICE! MOMENTUL 2 Obiectul contractului de prestări servicii din data de 15.06.2009 nu respectă Legea nr. 371/2004 privind privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Poliţiei Comunitare, fapt demonstrat mai sus. MOMENTUL 3 La data de 04.01.2010 se încheie un al doilea CONTRACT DE PRESTĂRI SERVICII12 între Politia Comunitară a Municipiului Bucuresti si S.C. Fandax Grup S.R.L. în valoare de 530.500 lei la care se adaugă TVA, respectiv 125.467,10 euro la care se adaugă TVA. Fată de prevederile contractuale se extrag următoarele elemente: 1. Procedura de achizitie este ILEGALĂ, tinând cont că suma depăseste 125.000 euro la care se adaugă TVA (respectiv 125.467,10 euro la care se adaugă TVA) 2. La data de 04.01.2010 NU EXISTA APROBAT BUGETUL MUNICIPIULUI Bucuresti, în consecintă nu se putea încheia niciun contract! 3. Prin contract angajatii SC Fandax Grup SRL sunt obligati să constate contraventii si să aplice sancsiuni în numele Politiei Comunitare a Municipiului 12 Contractul a fost înaintat în copie Comisiei 6 Bucuresti13. NU EXISTĂ BAZĂ LEGALĂ conform OUG nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor care stipulează: “CAPITOLUL II Constatarea contraventiei Art. 15. - (1) Contraventia se constata printr-un proces-verbal incheiat de persoanele anume prevazute in actul normativ care stabileste si sanctioneaza contraventia, denumite in mod generic agenti constatatori. (2) Pot fi agenti constatatori: primarii, ofiterii si subofiterii din cadrul Ministerului de Interne, special abilitati, persoanele imputernicite in acest scop de ministri si de alti conducatori ai autoritatilor administratiei publice centrale, de prefecti, presedinti ai consiliilor judetene, primari, de primarul general al municipiului Bucuresti, precum si de alte persoane prevazute in legi speciale. (3) Ofiterii si subofiterii din cadrul Ministerului de Interne constata contraventii privind: apararea ordinii publice; circulatia pe drumurile publice; regulile generale de comert; vanzarea, circulatia si transportul produselor alimentare si nealimentare, tigarilor si bauturilor alcoolice; alte domenii de activitate stabilite prin lege sau prin hotarare a Guvernului.” 4. De asemena prin această prevedere SE ÎNCALCĂ ȘI REGULAMENTUL DE ORGANIZARE ȘI FUNCTIONARE AL INSTITUȚIEI, aprobat prin HCGMB nr. 123/18.05.2006 care prevede în art 13. Alin (1), lit. c.) că FUNCȚIONARII PUBLICI din cadrul Politiei Comunitare a Municipiului Bucuresti au DREPTUL să constate contraventii si să aplice sanctiuni. Angajatii SC Fandax Grup SRL NU FAC PARTE DIN PERSONALUL POLIȚIEI COMUNITARE A MUNICIPIULUI BUCUREȘTI si NU AU CALITATEA DE FUNCȚIONARI PUBLICI. 5. Prin prevederile punctului 9.7. angajatii SC Fandax Grup SRL sunt sobligati în timpul exercitării misiunilor prevăzute în contract să poarte însemnele Politiei Comunitare a Municipiului Bucuresti si să se legitimeze cu legitimatii de servici (emise am vazut ulterior de Politia Comunitară). Prin această prevedere SE ÎNCALCĂ REGULAMENTUL DE ORGANIZARE ȘI FUNCȚIONARE A INSTITUȚIEI, APROBAT PRIN HCGMB NR. 123/18.05.2006 în care SE PREVEDE LIMITATIV CĂ FUNȚIONARII PUBLICI din cadrul INSTUTUȚIEI POT PURTA UNIFORMĂ: Art. 13, alin. (1), lit. j. si Art. 15, lit c.). Angajatii SC Fandax Grup SRL NU FAC PARTE DIN PERSONALUL POLIȚIEI COMUNITARE A MUNICIPIULUI BUCUREȘTI si NU AU CALITATEA DE FUNCȚIONARI PUBLICI. MOMENTUL 4 NOTA RAPORT privind încheierea Protocolului de colaborare dintre Politia Comunitară a Municipiului Bucuresti si societatea de pază si protectie SC Fandax Grup SRL, prin care se cere prelungirea protocolului existent cu încă un an precum si extinderea zonelor de actiune ESTE ULTERIOARĂ SEMNĂRII CONTRACTULUI!!! Se mentionează în NOTA RAPORT aceasi bază legală pentru semnarea unui contract (CARE ERA DEJA SEMNAT din 04.01.2010) Art. 8, alin. (3) din Legea nr. 371/2004 privind privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Poliţiei Comunitare. 13 Punctul 9.5. litera c.) din Contractul nr. 1/04.01.2010 7 În consecintă NICI ACEST CONTRACT (care ERA DEJA SEMNAT J) APROBAT ULTERIOR prin NOTĂ NU ARE BAZĂ LEGALĂ14. MOMENTUL 5 Al treilea CONTRACT DE PRESTĂRI SERVICII15 între Politia Comunitară a Municipiului Bucuresti si S.C. Fandax Grup S.R.L. este semnat la data de 04.01.2011, dată la care NU ERA APROBAT BUGETUL MUNICIPIULUI BUCUREȘTI, deci nu se putea închiea un contract! Se mentionează si în acest contract OBLIGAȚIA angajatilor SC Fandax Grup SRL de a constata contraventii, de a aplica sanctiuni în numele Politiei Locale a Municipiului Bucuresti si de a purta uniforme, fiind prezentată si ANEXA 1 la Contract, care are următoarea denumire: “Patrule Călare competenta, înzestrare si dotare cu echipamentul politiei locale” În anexă se detaliază ca misiuni de ordine publică pe care trebuie să le efectueze angajatii SC Fandax Grup SRL: “pază, protectie, interventi, patrulare, constatare contraventii si aplicare sanctiuni”. Se mentionează si obligatia acestora “de a purta în timpul serviciului uniforma pusă la dispozitie, însemnele la vedere ale Politiei Locale a Municipiului Bucuresti si să se identifice cu legitimatia de serviciu specială, eliberată”. ASTFEL SE ÎNCALCĂ OUG Nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, respectiv Art. 15, precum si REGULAMENTUL DE ORGANIZARE ȘI FUNCȚIONARE AL INSTITUȚIEI. În acelasi timp se ridică problema IMPOSIBILITĂȚII DE A ELIBERA LEGITIMAȚII DE SERVICIU “SPECIALE” care nu sunt prevăzute în nicio lege precum si problema echivalării unor persoane angajate ale unei societăti comerciale cu capital privat FUNCȚIONARILOR PUBLICI este un fapt IMPOSIBIL din punct de vedere juridic, în concordantă cu Legea 188/1999 privind Statutul Functionarilor Publici, cu modificările si completările ulterioare, care metionează: “Art. 2 Functia publica reprezinta ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul realizarii prerogativelor de putere publica de catre administratia publica centrala, administratia publica locala si autoritatile administrative autonome. Art. 3 Principiile care stau la baza exercitarii functiei publice sunt: a) legalitate, impartialitate si obiectivitate; b) transparenta; c) eficienta si eficacitate; d) responsabilitate, in conformitate cu prevederile legale; e) orientare catre cetatean; f) stabilitate in exercitarea functiei publice; g) subordonare ierarhica. 14 A se vedea explicatia MOMENTULUI 1 15 Contractul a fost înaintat în copie Comisiei 8 Art. 4 (1) Raporturile de serviciu se nasc si se exercita pe baza actului administrativ de numire, emis in conditiile legii. (2) Exercitarea raporturilor de serviciu se realizeaza pe perioada nedeterminata. (3) Prin exceptie de la prevederile alin. (2), functiile publice de executie temporar vacante pe o perioada de cel putin o luna pot fi ocupate pe perioada determinata, astfel: a) prin redistribuirea functionarilor publici din corpul de rezerva care indeplinesc conditiile specifice pentru ocuparea functiei publice respective; b) prin numire pe perioada determinata, prin concurs in conditiile legii, in situatia in care in corpul de rezerva nu exista functionari publici care sa indeplineasca cerintele specifice pentru a fi redistribuiti in conformitate cu dispozitiile prevazute la lit. a). Persoana numita in aceste conditii dobandeste calitatea de functionar public numai pe aceasta perioada si nu beneficiaza la incetarea raportului de serviciu de dreptul de a intra in corpul de rezerva al functionarilor publici.” În plus fată de faptul că nu există aprobare la acea dată pentru Buget si Planul Annual de Achizitii Publice, legat de valoarea contractată se observă: 1) în OUG 34/2006 cu modificările si completările eulterioare, în art. 25 se mentionează că „(1) Autoritatea contractanta are obligatia de a estima valoarea contractului de achizitie publica pe baza calcularii si insumarii tuturor sumelor platibile pentru indeplinirea contractului respectiv, fara taxa pe valoarea adaugata, luand in considerare orice forme de optiuni si, in masura in care acestea pot fi anticipate la momentul estimarii, orice eventuale suplimentari sau majorari ale valorii contractului.”, ceea ce reprezinta o obligativitate pentru autoritate. Având în vedere că acest contract initial a avul valoare de 124.500 euro fară TVA iar ulterior la data de 30.09.2011 s-au mai adaugat prin act aditional servicii în valoare de 77.190 euro fără TVA , valoarea totală a contractului a fost si este de 201.690 euro la care se adaugă TVA. Fată de această situatie se observă urmăoarele: a. la data initierii procedurii nu exista o solicitare (PAAP si BUGET) pentru toată suma, nu exista buget nici pentru contract si nici pentru aditionare, iar prin aditionarea contractului suma totală a acestuia a ajuns la 201.690 euro la care se adaugă TVA, fapt prin care nu au fost respectate prevederile art.16 din OUG 34/2006 care precizează că dacă valoare este mai mare de 125.000 euro fără TVA autoritatea are obligatia de a derula procedura de cerere de ofertă care impune si publicarea unei invitatii de participare în Sistemul Electronic de Achizitii Publice; b. tot în aceesi situatie în care suma este mai mare de 125.000 euro fără TVA autoritatea avea obligatia de a publica un anunt de atribuire a contractului, lucru care nu s-a întamplat; 2) nu s-a făcut o prospectare de piată minimă, având în vedere faptul că s-a solicitat oferta unui singur operator; 3) contractul are prevederi confuze, respectiv nu este evidentiat clar dacă vin 10 agenti sau 10 cai cu 10 agenti sau 10 agenti cu 10 cai. 9 MOMENTUL 6 Relevanta acestui moment a fost una asupra căruia a insitat Dl. Director General Ion Țincu, care a sustinut că prin DISPOZIȚIA PRIMARULUI GENERAL nr. 533/22.04.2011 se deleagă competente către acesta care îi permiteau să desfăsoare activităti de control cu “agentii călăreti”. Din punctul de vedere al Comisiei PRIN ACEST ACT ADMINISTRATIV NU SE DĂ NICI O COMPETENTĂ DE CONTROL, CONSTATARE CONTRAVENȚII ȘI APLICARE DE SANCȚIUNI CĂTRE ANGAJAȚII SC Fandax Grup SRL. MOMENTUL 7 La 14 iunie 2011 prin Nota Raport 6066 se propune majorarea valorei contractului cu pana la 50% conformf Art. 122 lit.(i) din OUG 34/2006. Din nefericire pentru Dl. Andrei Gabriel Șef Serviciu Achizitii Investitii din cadrul Directiei Generale de Politie Locală si Control a Municipiului Bucuresti, care semnează documentul, baza legală invocată în Nota Raport, respectiv litera i) a art. 122, a fost modificatã de pct. 26 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 76 din 30 iunie 2010, publicatã în MONITORUL OFICIAL nr. 453 din 2 iulie 2010, după cum urmează: “26. La articolul 122, litera i) se modifică şi va avea următorul cuprins: ,,i) atunci când este necesară achiziţionarea unor lucrări sau servicii suplimentare/adiţionale, care nu au fost incluse în contractul iniţial, dar care datorită unor circumstanţe imprevizibile au devenit necesare pentru îndeplinirea contractului în cauză, şi numai dacă se respectă, în mod cumulativ, următoarele condiţii: - atribuirea să fie făcută contractantului iniţial; - lucrările sau serviciile suplimentare/adiţionale nu pot fi, din punct de vedere tehnic şi economic, separate de contractul iniţial fără apariţia unor inconveniente majore pentru autoritatea contractantă sau, deşi separabile de contractul iniţial, sunt strict necesare în vederea îndeplinirii acestuia; - valoarea cumulată a contractelor care vor fi atribuite şi a actelor adiţionale care vor fi încheiate pentru lucrări şi/sau servicii suplimentare ori adiţionale nu depăşeşte 20% din valoarea contractului iniţial; în cazuri temeinic motivate ordonatorul principal de credite poate aproba majorarea procentului până la limita maximă de 50% din valoarea contractului iniţial pe baza unei note justificative în care vor fi precizate motivele care au condus la depăşirea procentului de 20% şi care este parte a dosarului achiziţiei publice;".” În cazul de fată avem o majorare de 50% din valoarea initială a contractului, fără nici un document justificativ, din partea ordonatorului principal de credite. Fată de aceste prevederi Comisia apreciază ca fiind nelegală procedura achizitiei de servicii în conditiile de fată. MOMENTUL 8 10 La data de 26.07.2011 D. Director General Ion Țincu emite DECIZIA nr. 99216 prin care, printre altele, împuterniceste NOMINAL 10 persoane, angajate ale SC Fandax Grup SRL să constate contraventii si să aplice sanctiuni pentru si în numele institutiei pe care o conduce. Analizând baza legală pe care o mentionează în Decizie chiar Dl. Director General Ion Țincu, raportat doar la împuternicirea celor 10 angajati ai SC Fandax Grup SRL, constantăm următoarele: (1) Se face referire la Legea Politiei Locale nr. 155/2010, dar NICIO PREVEDERE DIN ACEASTĂ LEGE NU DĂ DREPTUL LA PURTAREA DE UNIFORMĂ DE POLIȚIST LOCAL DE CĂTRE PERSOANE CARE NU AU ACEST STATUT! “Art. 33 (1) Personalul politiei locale este dotat cu uniforma, insemne distinctive si, dupa caz, cu: a) arme letale de aparare si paza sau arme neletale destinate pentru autoaparare; b) mijloace individuale de aparare, interventie si imobilizare prevazute la art. 24 alin. (1), in cazul politistilor locali, sau cele prevazute de art. 45 din Legea nr. 333/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, in cazul personalului contractual.” De asemenea LEGEA NU DĂ POSIBILITATEA CA POLIȚIA LOCALĂ, ÎN CALITATE DE BENEFICIAR, SĂ ÎNCHEIE CONTRACTE CU SOCIETĂȚI PRIVATE CARE SĂ FIE FURNIZORI DE SERVICII DE PAZĂ ȘI ORDINE PUBLICĂ! (2) Se face o mentiune a Art. 15 alin.(2) din Regulamentul cadru de organizare si functionare a Politiei Locale aprobat prin H.G. nr. 1332/2010, care spune că: “Art. 15 (2)În exercitarea atributiilor ce îi revin, seful politiei locale emite decizii cu caracter obligatoriu pentru întregul personal din subordine”. Astfel tragem concluzia că seful politiei locale NU POATE emite decizii pentru angajatii unei societăti comerciale cu capital privat, ci DOAR PENTRU PERSONALUL DIN SUBORDINE. (3) Se mentionează Legea 188/1999 privind Statutul Functionarilor Publici, republicată cu modificările si completările ulterioare. Această lege NU SE APLICĂ ANGAJAȚILOR SC Fandax Grup SRL, care NU AU STATUT DE PERSONAL al Directiei Generale de Politie Locală si Control a Municipiului Bucuresti, si CU ATÂT MAI MULT NU AU STATUT DE FUNCȚIONARI PUBLICI. (4) Se mentionează prevederile “HCGMB nr. 42/2011 privind modificarea art. 1 din HCGMB nr. 35/2010 precum si aprobarea organigramei, numărului total de posturi, statului de functii si regulamentul de organizare si functionare ale institutiei.” HCGMB nr. 35/2010 este o HOTARARE privind mandatarea Consiliului Local al Sectorului 1 de a cumpăra pentru si în numele Municipiului Bucuresti imobile de pe piata liberă cu destinatia de locuinte sociaIe în vederea repartizării acestora si de a înfiinta o societate comercială pe actiuni în vederea administrării acestora. Probabil se dorea o referire la HCGMB 352/2010… Nici aceasta din urmă nu permite actiunile mentionate mai sus. 16 Decizia a fost înaintată în copie Comisiei 11 (5) ROF-ul face mentiuni clare cu privire la CINE ARE DREPTUL DE A PURTA UNIFORMĂ, CINE CONSTATĂ CONTRAVENȚII ȘI APLICĂ SANCȚIUNI, respectiv functionarii publici din cadrul Directiei. (6) Se mentionează Dispozitia Primarului General nr. 533/22.04.2011 care arată clar că Primarul General împuterniceste in mod expres pe DIRECTORUL GENERAL ADJUNCT care coordonează Directia Control să DECDĂ CU PRIVIRE LA IMPUTERNICIREA NOMINALĂ PENTRU ACTIVITATEA DE CONTROL! Din analiza Deciziei, cu precădere a părtilor care fac referire la “călăreti”, pe lângă încălcarea legislatiei (asa cum am arătat mai sus), mai apare o situatie: În anexa nr. 5 a Deciziei se mentionează existenta SERVICIULUI DE POLIȚIE CĂLARE. Organigrama conform HCGMB nr. 42 din 28/02/2011 nu prevede existenta acestui COMPARTIMENT! “DIRECȚIA GENERALĂ DE POLIȚIE LOCALĂ ȘI CONTROL - Serviciul de Politie Călare - (agentii de politie călare nominalizati pentru a constata si sanctiona contraventii)” Lista contine însă NUMELE A 10 ANGAJAȚI ai SC Fandax Grup SRL, care nu au calitatea de “agenti de politie” Conducerea Directiei Generale de Politie Locală si Control a Municipiului Bucuresti a sustinut verbal si în documentatia prezentată că doar după emiterea acestei DECIZII cei 10 “călăreti” au început să constate contraventii si să aplice sanctiuni, desi încă din 2010 contractul prevedea această situatie ca o OBLIGAȚIE pentru “călăreti”. În acest sens se precizează referitor la anul 2011 că “eficienta s-a concretizat prin constatarea unor fapte care constituie contraventii si aplicarea a 3910 amenzi contraventionale în valoare de 12.583.500 lei”17. În aceste conditii în 158 de zile rămase de la emiterea Deciziei până la 01.01.2012, “călăretii” au dat în medie circa 25 de amenzi pe zi. MOMENTUL 9 ACTUL ADIȚIONAL nr. 1 la Contractul de prestări servicii nr. 1/04.01.2011 încheat între Directia Generală de Politie Locală si Control a Municipiului Bucuresti si SC Fandax Grup SRL, măreste cu 50% valoarea contractului initial, respectiv o crestere de 77.190 euro la care se adaugă TVA. Fată de majorarea din Actul aditional trebuie avute în vedere textele cu privire la regulile de estimare a valorii contractului de achizitie publică prevăzute în art.25 si art.26 din OUG 34/2006, care arată că: “ART. 25 (1) Autoritatea contractanta are obligatia de a estima valoarea contractului de achizitie publica pe baza calcularii si insumarii tuturor sumelor platibile pentru indeplinirea contractului respectiv, fara taxa pe valoarea adaugata, luand in considerare orice forme de optiuni si, in masura in care acestea pot fi anticipate la 17 Nota nr. 2474/06.03.2012, pag. 3 12 momentul estimarii, orice eventuale suplimentari sau majorari ale valorii contractului. ART. 26 Valoarea estimata a contractului de achizitie publica trebuie sa fie determinata inainte de initierea procedurii de atribuire a contractului respectiv. Aceasta valoare trebuie sa fie valabila la momentul transmiterii spre publicare a anuntului de participare sau, in cazul in care procedura de atribuire nu presupune publicarea unui astfel de anunt, la momentul transmiterii invitatiei de participare.” De asemenea la momentul semnării actului aditional NU EXISTA UN BUGET RECTIFICAT AL INSTITUȚIEI, care să prevadă suma respectiva. Lipseste, după cum am arătat anterior, aprobarea expresă a ordonatorului principal de credite (Primarul General), prin care să se motiveze depăsirea cuantumului aprobat prin OG 76/30.06.2010 (o majorare de maxim 20% din valoarea iniială, sau cu motive temeinice si motivare în scris, până la 50% din valoarea initială). Fată de aceste prevederi Comisia apreciază ca fiind nelegală procedura achizitiei de servicii în conditiile de fată. MOMENTUL 10 Dispozitia Primarului General nr. 1213/04.10.2011 completează Dispozitia 533/2011, mentionând în clar domeniile de control efectiv în care împuterniceste PERSONALUL Directiei de Control din cadrul Directiei Generale de Politie Locală si Control a Municipiului Bucuresti. Considerăm că acest document prezentat la initiativa D-lui Director General Ion Țincu NU CONȚINE O DELEGARE DE COMPETENȚE CARE SĂ PERMITĂ ca 10 angajati ai unei societăti comerciale cu capital privat să poarte uniforma politiei locale, să constate contraventii si să aplice sanctiuni. MOMENTUL 11 Cu toate că Dl. Director Ion Țincu a afirmat în plenul Consiliului General al Municipiului Bucuresti, în fata camerelor de luat vederi, precum si în cadrul întâlnirilor cu membrii Comisiei de analiză si verificare, că proiectul pilot a luat sfarsit si colaborarea cu SC fandax Grup SRL s-a încheiat, în Planul Annual de Achizitii Publice pentru anul 2012 apare la capitolul 20.01.30 – alte bunuri si servicii, la punctul 28. Servicii patrulare cu cai 350.000 lei. 2. Analiza functionării institutiei din punct de vedere financiar si al executiei bugetare; 13 Analizând structura cheltuielilor pe care le-a efectuat Directia Generală de Politie Locală si Control a Municipiului Bucuresti l nivelul anului 2011 constatăm următoarele aspecte cel putin ÎNGRIJORĂTOARE: • Din totalul 16.984.170 lei, excluzând cheltuielile legate de noul sediu în cuantum de 4.918.969,75 lei capitolul de bunuri si servicii a avut cuantumul de 12.065.200,25 lei. DIN TOTAL CAPITOL BUNURI ȘI SERVICII 55,99% au fost CUMPĂRĂRI ȘI ACHIZIȚII DIRECTE DE BUNURI ȘI SERVICII (6.755.541,66 lei). Doar pentru 5.309.658,59 lei s-au organizat licitatii; • Analizând Planul Anual de Achizitii Publice al anului 2011, care a intrat în efectivitate după votarea bugetului se regăsesc pe lângă multe altele următoarele puncte atrag atentia: o Capitolul 20.01.02 – materiale pentru curătenie § Pct. 9 – Produse de curătat: 30 de bucăti, 11.104,62 lei: 370,15 lei/buc § Pct. 12 – Solutie geam: 20 de bucăti, 4390 lei: 219,5 lei/buc o Capitolul 20.01.06 – piese de schimb § Pct. 1 – pneuri auto: 32 de bucăti, 95.988,33 lei: 2.999,63 lei/buc § Pct. 8 – acumulatori auto: 5 bucăti, 17184,46 lei: 3.436,8 lei/buc o Capitolul 20.01.30 – alte bunuri si servicii § Pct. 28 – patrulare cu cai: 158.009,53 lei (37.000 euro) o Capitolul 20.05 – bunuri de natura obiectelor de inventar, 20.05.01 – uniforme si echipament § Pct. 21 – tricouri: 300 de bucăti, 52.238,60 lei: 174,12 lei/buc § Pct. 23 – pălărie: 100 de bucăti, 42.838 lei: 428,38 lei/buc § Pct. 30 –Vestă reflectorizantă tip ham: 100 de bucăti, 75.043,49 lei: 750,43 lei/buc o Capitolul 20.05.30 – alte obiecte de inventar § Pct. 9 – mobilier divers birouri: 50.000 lei § Pct. 10 – mobilier pentru computer: 50.000 lei § Pct. 15 – mobilier pentru sala de sport: 50.000 lei § Pct. 28 – Echipament box: 27.529 lei o Capitolul 20.06.01 – deplasări interne: 214.000 lei o Capitolul 20.06.02 – deplasări externe: 70.000 lei o Capitolul 20.12 – consultantă si expertiză: 500.000 lei o Capitolul 20.18 – plăti pentru finantarea patrimoniului genetic al animalelor: 100.000 lei o Capitolul 50.04 – fonduri de rezervă la dispozitia autoritătilor locale: 380.000 lei o Capitolul 71.01.30 – programe si licente informatice: 600.000 lei • Analizând Planul Anual de Achizitii Publice al anului 2012, se regăsesc pe lângă multe altele următoarele puncte atrag atentia: o Capitolul 20.01.02 – materiale pentru curătenie § Pct. 9 – Produse de curătat: 30 de bucăti, 9.104,62 lei: 303,48 lei/buc 14 § Pct. 11 – saci si pungi pentru deseuri: 60 de bucăti, 5.010 lei: 83,5 lei/buc o Capitolul 20.05.30 alte obiecte de inventar § Pct. 12 – Mobilier pentru sala de sport si aparatură: 79.201,79 lei § Pct. 24 – Echipament box: 34.211,79 lei o Capitolul 20.01.06 – piese de schimb § Pct. 1 – pneuri auto: 32 de bucăti, 73.735,33 lei: 2.304,22 lei/buc § Pct. 8 – Acumulatori auto: 5 bucăti, 35.934,46 lei: 7.186,89 lei/buc o Capitolul 20.12 – consultantă si expertiză: 500.000 lei o Capitolul 20.01.30 – alte bunuri si servicii § Pct. 28 – servicii patrulare cu cai: 350.000 lei o Capitolul 70.01.30 – programe inforatice si licente: 900.000 lei 3. Situatia camerelor de supraveghere instalate de Directia Generală de Politie Locală si Control a Municipiului Bucuresti; 15 Politia Locală a instalat 7 camere de luat vederi în zona Centrului istoric, după cum urmează: • Str. Șelari/Splaiul Independentei • Str. Șelari/Str. Franceză • Piata Roma • Str. Șepcari/Str. Covaci • Str. Stravropoles/Str. Smârdan • Str. Lipscani/Str. Șelari Monitorizarea acestor camere de supraveghere se realizează de către Politia Locală a Municipiului Bucuresti în sediul Dispeceratului Central al Politiei Locale situat în B-dul Libertătii nr. 18, bl. 104, sector 5, Bucuresti18. În nici una dintre aceste locatii NU EXISTĂ O MENȚIUNE A FAPTULUI CĂ ZONA ESTE MONITORIZATĂ VIDEO de către Directia Generală de Politie Locală si Control Bucuresti. În aceste conditii CARACTERUL DE PREVENȚIE a faptelor de natură să aducă prejudicii patrimonoului municipalitătii (motivul declarat al instalării camerelor), dar si prejudicii cetătenilor, NU EXISTĂ. Mai mult, prin lipsa acestei mentiuni se aduce o gravă încălcare a dreptului la intimitate a cetătenilor care sunt monitorizati, fără să stie. Prezenta cetătenilor într-o zonă monitorizată video unde se face mentiunea monitorizării tine este actul de vointă unilateral al acestora, pe când lipsa atentionării poate constitui o încălcare a Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, cu modificările si completările ulteriore. În articolul 2 al legii se mentionează: “Art. 2 … 4) Prezenta lege se aplica prelucrarilor de date cu caracter personal efectuate de persoane fizice sau juridice, romane ori straine, de drept public sau de drept privat, indiferent daca au loc in sectorul public sau in sectorul privat. (5) In limitele prevazute de prezenta lege, aceasta se aplica si prelucrarilor si transferului de date cu caracter personal, efectuate in cadrul activitatilor de prevenire, cercetare si reprimare a infractiunilor si de mentinere a ordinii publice, precum si al altor activitati desfasurate in domeniul dreptului penal, in limitele si cu restrictiile stabilite de lege.” Articolul 3 al aceleiasi legi mentionează: “Art. 3. In intelesul prezentei legi, urmatorii termeni se definesc dupa cum urmeaza: a) date cu caracter personal - orice informatii referitoare la o persoana fizica identificata sau identificabila; o persoana identificabila este acea persoana care poate fi identificata, direct sau indirect, in mod particular prin referire la un numar de identificare ori la unul sau la mai multi factori specifici identitatii sale fizice, fiziologice, psihice, economice, culturale sau sociale;” Astfel, putem trage concluzia că, fără existenta unor mentiuni care să anunte zonele respective ca fiind monitorizate video, se ÎNCALCĂ DREPTURILE ȘI LIBERTĂȚILE FUNDAMENTALE ALE CETĂȚENILOR, prevăzute de 18 Confom Nota înaintată Comisiei de analiză si Verificare sub nr. 2607/13.03.2012, pag. 3 16 TRATATELE INTERNAȚIONALE LA CARE ROMÂNIA ESTE PARTE, CONSTITUȚIA ROMÂNIEI si alte LEGI. 4. Centrul de Monitorizare a Traficului si implicarea Directiei Generale de Politie Locală si Control a Municipiului Bucuresti. Începând cu data de 01.11.2008 s-a inaugurat Centrul de Control al traficului Bucuresti, administrat de către Administratia Străzilor unde Politia Locală are detasati mai multi politisti care au misiuni de monitorizare si supraveghere, precum si comunicarea cu Brigada de Politie Rutieră. Cu toate că acest Centru are o CLASĂ DE SECURITATE specială si legislatia în domeniu cere ca orice acces se să realizeze în BAZA UNUI PROTOCOL DE ACCES, acest document NU EXISTĂ. În esentă prin natura informatiilor la care personalul Politiei Locale au acces (printre altele 152 de camre video), este OBLIGATORIE ÎNCHEIEREA UNUI PROTOCOL între Directia Generală de Politie Locală si Control Bucuresti si Administratia Străzilor, tocmai în vederea respectării LEGISLAȚIEI ÎN DOMENIU. În discutiile purtate cu Dl. Director Ion Țincu, acesta a demarat, în urma sesizării Comisiei, procedurile de întocmire a acestui document cerut de lege. Până la acest moment, conform legii, accesul politistilor locali detasati în Centru a fost lipsit de legalitate. III. Concluzii si recomandări A. Concluzii (sinteză) 17 1. Baza legală, din referatele aprobate de Primarul General, invocată pentru închierea contractelor de prestări servicii dintre Politia Comunitară Bucuresti, transformtă ulterior în Politia Locală Bucuresti si SC Fandax Grup SRL NU DĂ DREPTUL INSTITUȚIEI DE A ÎNCHEIA UN CONTRACT CU OBIECTUL DE ACTIVITATE REGĂSIT actele încheiate in 2009, 2010 si 2011; 2. S-a arătat în argumentatia juridică a prezentului RAPORT (indicânduse, lege, articol, alineat, literă) că prin încheierea contractelor din 2009, 2010 si 2011 se ADUC GRAVE ÎNCĂLCĂRI LEGISLAȚIEI, respectiv SE ÎNCALCĂ: a. Legea nr. 371/2004 privind privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Poliţiei Comunitare; b. Legea 188/1999 privind Statutul Functionarilor Publici, republicată cu modificările si completările ulterioare; c. Regulamentul cadru de organizare si functionare a Politiei Locale aprobat prin H.G. nr. 1332/2010; d. OUG nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice si a contractelor de concesiune de servicii, cu modificările si completările ulterioare; e. OUG nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, cu modificările si completările ulterioare; f. HCGMB nr. 123/18.05.2006 privid Regulamentul de organizare si functionare a Politiei Comunitare Bucuresti; g. HCGMB nr. 42/2011 privind modificarea art. 1 din HCGMB nr. 35/2010 precum si aprobarea organigramei, numărului total de posturi, statului de functii si regulamentul de organizare si functionare ale institutiei; 3. Contractele din 2010 si 2011 s-au semnat ANTERIOR VOTĂRII BUGETULUI Municipiului Bucuresti si ANTERIOR obtinerii acordului de colaborare (protocol) din partea Primarului General; 4. S-a încălcat FLAGRANT LEGEA ÎN DOMENIUL ACHIZIȚIILOR PUBLICE. În 2010 suma depăseste 125.000 de euro la care se adugă TVA, dar nu se respectă procedurile pentru această situatie, iar în 2011 se subevaluează suma din contract la 124.500 euro, fără TVA, pentru ca ulterior să se realizeze o crestere de 50% a sumei din contract, fără a se îndeplinii conditiile cerute de O.G. 76 din 30.06.2010 care prevede la pct. 26 modificarea prevederilor Art 122 lit.(i) din O.G. 34/2006: “- valoarea cumulată a contractelor care vor fi atribuite şi a actelor adiţionale care vor fi încheiate pentru lucrări şi/sau servicii suplimentare ori adiţionale nu depăşeşte 20% din valoarea contractului iniţial; în cazuri temeinic motivate ordonatorul principal de credite poate aproba majorarea procentului până la limita maximă de 50% din valoarea contractului iniţial pe baza unei note justificative în care vor fi precizate motivele care au condus la depăşirea procentului de 20% şi care este parte a dosarului achiziţiei publice;” 5. Prin activitatea ILEGALĂ de constatare a contraventiilor si aplicarea sanctiunilor de către ANGAJAȚII UNEI SOCIETĂȚI COMERCIALE CU CAPITAL PRIVAT s-a generat o dimensiune considerabilă a PREJUDICIILOR. Practic aproape 4000 de contraventii cu circa 12 milione de lei sanctiuni au fost constatate ILEGAL! S-a generat de a semenea un 18 PREJUDICIU DE IMAGINE Municipiului Bucuresti, Politiei Locale, Primarului General si Consiliului General al Municipiului Bucuresti; 6. Activitatea managerială este cel putin LIPSITĂ DE PERFORMANȚĂ, în conditiile RISIPEI FINANCIARE. Planificarea bugetului (care în general a fost executat în fiecare an în proportie foarte mare) cu sume fabuloase, exemplu circa 7000 lei un acumulator auto, 900.000 lei programe informatice si licente, 500.000 lei consultantă, etc, generează PREJUDICII întregului buget al Municipiului Bucuresti. Nu este normal ca aproape 60% din totalul chelutuielilor, altele decât cele legate de sediu, să fie ACHIZIȚII ȘI CUMPĂRĂRI DIRECTE; 7. Camerele de supraveghere amplasate în Centrul istoric ÎNCALCĂ DREPTURILE ȘI LIBERTĂȚILE fundamentale ale cetătenilor, prin LIPSA ANUNȚURILOR CARE SĂ ATESTE CĂ ZONELE SUNT SUPRAVEGHEATE VIDEO DE POLIȚIA LOCALĂ A MUNICIPIULUI BUCUREȘTI. CARACTERUL DE PREVENȚIE NU EXISTĂ; 8. Accesul personalului Directiei Generale de Politie Locală si Control a Municipiului Bucuresti în Centrul de monitorizare a trficului aflat gestionat de Administratia Străzilor este ILEGAL în conditiile în care NU SE SEMNEAZĂ UN PROTOCOL DE ACCES între cele două institutii.
B. Recomandări si solicitări ale Comisiei 1. Se recomandă sesizarea Curtii de Conturi pentru un control de fond amanuntit pentru o evaluare corectă a modului în care se cheltuiesc banii publici, în contextul celor prezentate în Raport; 2. Se recomandă sesizarea imediată a Autoritătii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice, în vederea stabilirii legalitătii procedurilor de achizitie cu precădere pentru contractele cu SC Fandax Grup SRL, dar si pentru un control DE FOND. 3. Se recomandă sesizarea Gărzii Financiare pentru un control amănuntit al SC Fandax Grup SRL prin care să se analizeze executarea contractelor cu PolitiaComunitară Bucuresti (respectiv, ulterior, Politia Locală Bucuresti si apoi Directia Generală de Politie Locală si Control a Municipiului Bucuresti); 4. Întrucât se află în desfăsurare o anchetă penală cu privire la situatia “călăretilor” se va înainta o copie a prezentului Raport, către organele de cercetare penală; 5. Se solicită demararea procedurilor de cercetare administrativă a D-lui Director General Ion Țincu, pentru nerespectarea hotărârilor Consiliului General al Municipiului Bucuresti (HCGMB nr. 123/18.05.2006, HCGMB nr. 42/2011); 6. Se solicită demararea procedurilor de cercetare administrativă a functionarilor care au prejudiciat bugetul public prin eludarea prevederilor OUG 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publică, a contractelor de 19 concesiune de lucrări publice si a contractelor de concesiune de servicii, cu modificările si completările ulterioare, precum si a O.G. 76 din 30.06.2010 entru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, precum si demararea procedurilor privind recuperarea prejudiciilor generate; Presedinte al Comisiei de analiză si verificare Consilier General Ioan I. Gâf-Deac Membri ai Comisiei de analiză si verificare Consilier General Veronica Toma Consilier General Gabriel Cosmin Pîrvu Consilier General Ionel Cristinel Deaconescu Consilier General Bogdan Capotă Anexa 1 OPIS Documente primite
|