Forum ciobanesc german
February 25, 2013, 01:04:55 AM *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
herthaus
Anunturi: SV-Bundessiegerzuchtschau 2012 in Ulm
 
   Home   Web Site Gallery Help Search Calendar Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: acces CG in parc ...cu/fara botnita  (Read 1872 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
verdi
Hero Member
*****
Offline Offline

Posts: 660


Location: Bucuresti

« on: November 20, 2012, 12:51:53 PM »

Eu am tot cautat prin diferite baze de date si am reusit sa obtin 2 Hotarari + 1 Ordonanta care vizeaza acest aspect :
 
Hotararea 75/1996    privind cresterea , intretinerea si circulatia animalelor in Bucuresti
Hotararea 243/2005 privind pastrarea curateniei Municipiului Bucuresti de catre posesorii de animale de companie.
Ordonanta de urgenta nr. 55/2002 privind regimul de detinere al cainilor periculosi sau agresiv
 
Conform Hotararea 75/1996  cap 1 pct b
 
b) Accesul persoanelor cu caini in mijloacele de transport in comun precum si in locurile publice este permisa in urmatoarele conditii :
- apartenenta la o Asociatie Chinologica sau la o alta asociatie de profil ;
- atestarea starii de sanatate prin carnetul de sanatate ;
- cainele sa fie purtat in lesa, pentru cainii ce depasesc 10kg purtatul botnitei este obligatoriu;

 
Conform Hotararea 243/2005

Art. 3- Se interzice plimbarea cainilor de companie prin parcuri si gradini fara lesa, iar cei din
categoria cainilor agresivi fara botnita, unde proprietarul animalului de companie trebuie sa pastreze curatenia.

pe de alta parte exista si Ordonanta de urgenta nr. 55/2002 privind regimul de detinere al cainilor periculosi sau agresivi unde se specifica clar ce caini sunt obligati sa poarte  botnita

 (4) Accesul cainilor prevazuti la art. 1 lit. b), precum si al exemplarelor cu potential agresiv in localurile publice, in mijloacele de transport in comun, in   locurile publice, precum si in partile comune ale imobilelor este permis numai daca acestia poarta botnita si sunt tinuti in lesa de catre o persoana care indeplineste conditiile prevazute la art. 3 alin. (1). In locurile special amenajate pentru caini accesul cainilor prevazuti in prezentul alineat este permis fara botnita si fara lesa.
Multe Legi la care face referire Hot 75/1996 au fost abrogate ..in aceste conditii Hotararea mai este valabila ?

Din cate am mai citit , o Hotarare locala nu poate cere mai mult decat legea ... alta lege care sa vizeze acest aspect decat aceasta Ordonanta eu nu am gasit ...

Am cautat si in atributiile politei comunitare/locale si am gasit asta :

  In domeniul ordinii si linistii publice, precum si al pazei bunurilor, politia locala are urmatoarele atributii
5.constata contraventii si aplica sanctiuni, potrivit competentei, pentru nerespectarea legislatiei privind regimul de detinere a cainilor periculosi sau agresivi
...in rest nu am gasit alta referire la cainii cu stapan.


..si totusi paznicii calare cheama politia locala/comunitara cum se cheama ea acum si dau avertismente si amenzi pe motiv de lipsa botnita la CG.

As avea nevoie si de o parere avizata, pentru ca practic ne simtim terorizati de astia !

Si  se pare ca sunt interesati cu precadere de doamne/domnisoare cu caini .. ieri au agresat efectiv pe  o doamna in parcul Tineretului ... ok, lege,lege sa zicem , dar nu in maniera in care inteleg ei sa o aplice !!!



Logged
blaster
Jr. Member
**
Offline Offline

Posts: 69

Location: Craiova

« Reply #1 on: November 20, 2012, 01:56:01 PM »

pune un prost la bariera si va deveni stapanul universului.
asa si cu pazicii, bodyguarzii si politistii locali (care fac parte din aceeasi categorie cu ceilalti, de ciobani in uniforma).
iar chestia cu "legea-i lege" nu accept sa-mi fie aplicata, atat cat timp nu este aplicata uniform, ci numai pe sarite.
asa ca nu are rost sa argumentezi cu indivizii sus-mentionati, pentru ca oricum nu stiu legea si nici de capu' lor.
am avut de-a face cu ei, in diverse situatii si locuri (inclusiv in parc) si nici macar n-au avut curaj sa se-apropie, necum sa-mi ceara buletinul (pe care oricum nu l-as fi dat).
Logged

prieteni, dati un semn de viata daca mai traiti / si hai sa bem, ca va iau banii de la piept daca muriti.
salvanim
mishu65
Hero Member
*****
Offline Offline

Posts: 3070


Location: Bucuresti

« Reply #2 on: November 20, 2012, 02:23:20 PM »

Parerea mea e ca vor aplica amenzile dupa ureche. Adica te plimbi cu cainele calm dar n-are botnita, iei amenda, rottweiler-ul care a muscat un trecator si calul politistului nu va pati nimic pentru ca stapanul s-a evaporat imediat si nici usturoi n-a mancat desi filmarile arata clar atacul cainelui. Iar frustrarile oamenilor legii se vor rasfrange asupra celor de buna credinta. Si nu stiu cum se face dar am intalnit mai multi caini periculosi fara botnita decat ceilalti care nu reprezinta un pericol dar stapanul nu doreste complicatii.
Nu ma deranjeaza absolut deloc sa adun mizeria cainilor mei, dar am pretentia ca atunci cand merg la plimbare cu ei sa nu calc in mizeria altuia. Dar cine strange dupa maidanezi? Ca sunt multi si infestati toti si fac peste tot.
Logged

Cine a zis ca fericirea nu se poate cumpara, trebuie sa-si ia un caine!
verdi
Hero Member
*****
Offline Offline

Posts: 660


Location: Bucuresti

« Reply #3 on: November 20, 2012, 03:14:59 PM »

sunt perfect de acord cu voi !
eu sunt si pro lesa si ok cu stransul mizeriei , insa mi se apre absurda chestia cu botnita la cainii mai mare de 10 kg !

exemplu  duminica  .. o patrula pedestra + caine politist au trecut pe langa un ciobanesc german liber ( adica nici lesa,nu numai botnita ) si nu au avut nimic de obiectat ... in schimb , calaretii minune s-a luat de o doamna care avea un pui de ciobanesc german, sa ii puna botnita pe motiv ca are mai mult de 10 kg !

mie una, mi-e si frica sa mai ies singura in parc cu Bosco ..
Logged
blaster
Jr. Member
**
Offline Offline

Posts: 69

Location: Craiova

« Reply #4 on: November 20, 2012, 08:52:06 PM »

daca se intalneste cu un cal catelul meu, calul a-ncurcat-o. Cheesy
Logged

prieteni, dati un semn de viata daca mai traiti / si hai sa bem, ca va iau banii de la piept daca muriti.
VINCENT
Jr. Member
**
Offline Offline

Posts: 71


Location: Saucesti, Bacau
ARES


« Reply #5 on: November 25, 2012, 09:25:08 AM »

 Portul botnitei nu este obligatorie la ciobanescul  german.Explicati politistului acest lucru si, daca insista sa dea amenda, preveniti-l ca-i faceti plangere penala pentru abuz in serviciu.Sa vedti ce repede se calmeaza!
Logged
verdi
Hero Member
*****
Offline Offline

Posts: 660


Location: Bucuresti

« Reply #6 on: November 25, 2012, 10:53:05 AM »

Vincent, multumesc ! ..insa ei se leaga de  hotararea locala mai sus amintita ..pe motiv ca are mai mult de 10 kg ..deocamdata insa s-au mai potolit, nu am mai vazut caii
Logged
VINCENT
Jr. Member
**
Offline Offline

Posts: 71


Location: Saucesti, Bacau
ARES


« Reply #7 on: November 26, 2012, 01:36:36 PM »

 Hotararea locala nu poate modifica o ordonanta a guvernului, asa ca tot dumneavoastra aveti dreptate.Am auzit ca si prin alte parti autoritatile locale iau astfel de masuri aberante.
Logged
verdi
Hero Member
*****
Offline Offline

Posts: 660


Location: Bucuresti

« Reply #8 on: November 26, 2012, 03:07:09 PM »

Ieri am repurtat o prima victorie ..ne-am contrazis cu un politist local ...pana nu i-am aratat Ordonanta sa citesca, nu m-am inteles cu el ..acum ei merg pe Hot 120/2010 ...lesa obligatoriu, botnita pentru cainii agresivi ..insa ce ma deranjeaza e ca nu ai voie pe iarba ...

Extras din Anexa nr.1
Cap. XI  MENŢINEREA  CURĂŢENIEI  DE  CĂTRE  POSESORII  DE  ANIMALE  DE  COMPANIE

Art. 33  Pe teritoriul Municipiului Bucureşti se interzice creşterea sau întreţinerea, în gospodării individuale, a animalelor şi păsărilor pentru consum, piele, blana şi tracţiune, a albinelor, viermilor de mătase şi asimilate acestora cu excepţia animalelor de companie.
Art. 34 
             (1)  Posesorii de animale de companie au următoarele obligaţii în timpul plimbării   animalelor pe domeniul public:
•   a) să deţină asupra sa materialele necesare (făraş, mătură, pungă, etc) pentru curăţarea locului şi evacuarea dejecţiilor fiziologice;
•   b) să nu permită accesul animalelor de companie pe spaţiile verzi din parcuri, grădini publice şi cele aferente ansamblurilor de locuinţe, în spaţiile de joacă amenajate pentru copii, în magazine şi pieţe de desfacere a produselor agroalimentare. Accesul cu animalele de companie va fi permis numai în spaţiile special amenajate. Nu vor fi supuşi acestui regim, câinii de serviciu ai Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului Administraţiei şi Internelor;
•   c) menţinerea câinilor în lesă, iar cei din categoria câinilor agresivi vor purta obligatoriu şi botniţă;
(2)  Posesorii de animale de companie vor deţine carnete de sănătate pentru  acestea  şi  vor  asigura  vaccinarea   lor  în   conformitate   cu   normele sanitar-veterinare în vigoare;
(3) Posesorii de animale de companie vor asigura o permanentă stare de curăţenie şi igienizare a spaţiilor destinate creşterii acestora, luând măsurile necesare în vederea evitării poluării olfactive a celorlalte persoane;
(4) Persoanele care deţin animale de companie în imobile cu spaţii comune, vor asigura protecţia şi siguranţa celorlalţi locatari în raport cu aceştia. Această obligaţie le revine  de asemenea şi în timpul plimbării acestora pe domeniul public;
Logged
verdi
Hero Member
*****
Offline Offline

Posts: 660


Location: Bucuresti

« Reply #9 on: November 26, 2012, 03:08:21 PM »

banuiesc ca accesul pe spatiile verzi este gestionat la nivel local, nu prin lege ...
Logged
radu10101992
Sr. Member
****
Offline Offline

Posts: 495


Location: Craiova

« Reply #10 on: November 26, 2012, 03:31:20 PM »

O sa fac si eu curat cand o sa puna ca in Viena si in lumea civilizata pungute din 10 in 10m. Iar despre botnita, asa vrea sa le puna botnite mai intai cainilor vagbonzi care incearca sa imi muste cainele sau pe mine sau care ma deranjeaza in mod constant atunci cand ies la o plimbare relaxanta in parc.
Logged
verdi
Hero Member
*****
Offline Offline

Posts: 660


Location: Bucuresti

« Reply #11 on: November 26, 2012, 04:47:19 PM »


sa vedeti ce abuzuri s-au facut ....

RAPORTUL
Comisiei de analiză si verificare a activitătii Directiei
Generale de Politie Locală si Control a Municipiului
Bucuresti
I. Baza legală a formării si a activitătii Comisiei.
Comisia de analiză si verificare a activitătii Directiei Generale de Politie Locală
si Control a Municipiului Bucuresti s-a înfiintat prin HCGMB nr. 259/2011.
Componenta1 Comisiei este următoarea:
• Gâf-Deac Ioan
• Toma Veronica
• Pîrvu Cosmin Gabriel
• Deaconescu Cristinel Ionel
• Capotă Bogdan
Obiectivul Comisiei2 a fost verificarea activitătii Directiei Generale de Politie
Locală si Control a Municipiului Bucuresti.
În vederea unei analize compacte si eficiente Comisia a stbilit în prima sedintă
următoarele elemente vizate pentru control:
1. Situtia “agentilor călăreti” si a activitătii acestora;
2. Analiza functionării institutiei din punct de vedere financiar si al
executiei bugetare;
3. Situatia camerelor de supraveghere instalate de Directia Generală de
Politie Locală si Control a Municipiului Bucuresti;
4. Centrul de Monitorizare a Traficului si implicarea Directiei Generale
de Politie Locală si Control a Municipiului Bucuresti.
În vederea realizării obiectului de activitate al Comisiei s-a stabilit ca
modalitate de lucru organizarea unor întâlniri cu Directorul General al Directiei
Generale de Politie Locală si Control a Municipiului Bucuresti, Dl. Ioan Țincu, pentru
obtinerea unor materiale legate de activitatea Directiei precum si clarificări
suplimentare.
Pentru toate sedintele Comisiei s-a întocmit câte un proces verbal de sedintă
cu sprijinul unui reprezentant al Directiei de Asistentă Tehnică si Juridică din cadrul
Primăriei Municipiului Bucuresti.
De altfel toate procesele verbale, solicitările către Directia Generală de Politie
Locală si Control a Municipiului Bucuresti precum si documentele în original primite3
se află în păstrare la Directia de Asistentă Tehnică si Juridică din cadrul Primăriei
Municipiului Bucuresti.
1 Art.1 din HCGMB 259/2011
2 Art.2 din HCGMB 259/2011
3 Anexa 1 la prezentul Raport – Opis documente primite de la Directia Generală de
Politie Locală si Control a Municipiului Bucuresti
2
II. Rezultatele analizei efectuate pentru fiecare domeniu vizat.
1. Situtia “agentilor călăreti” si a activitătii acestora;
a. Istoricul proiectului pilot de patrulare cu cai si al colaborării
ulterioare cu SC FANDAX GRUP SRL.
MOMENTUL 1
În data de 01.04.2009 se realizează un REFERAT privind încheierea
Protocolului de colaborare dintre Politia Comunitară a Municipiului Bucuresti si
societatea de pază si protectie S.C. Fandax Grup S.R.L. prin care Directorul General
de la vremea respectiva ION BOLBOACĂ cere de la Primarul General aprobarea
protocolului pentru implementarea unui proiect pilot care viza în principal “asigurarea
linistii publice în parcurile Herăstrău si Tineretului prin patrularea cu cai”.
În referat se mentionează ca durată a protocolului termenul de 6 luni cu începere
de la 01.06.2009.
Din discutia cu Dl. Director Ion Țincu a reiesit ca în urma aprobării acestui
REFERAT de către Primarul General, Dl. Prof.univ.dr. SORIN MIRCEA OPRESCU,
s-a încheiat un PROTOCOL, dar acesta NU A FOST PREZENTAT COMISIEI desi a
fost solicitat.
MOMENTUL 2
În urma aprobării Referatului din aprilie 2009 si probabil după semnarea unui
protocol, în data de 15.06.2009 se semnează un Contract4 de prestări servicii între
Politia Comunitară a Municipiului Bucuresti si SC Fandax Grup SRL, cu o
valabilitate de 6 luni cu o valoare de 32.119,72 euro inclusiv TVA.
Obiectul contractului se referă la servicii de patrulare cu cai în parcurile din
Bucuresti.
MOMENTUL 3
La data de 04.01.2010 se încheie un al doilea CONTRACT DE PRESTĂRI
SERVICII5 între Politia Comunitară a Municipiului Bucuresti si S.C. Fandax Grup
S.R.L. în valoare de 530.500 lei la care se adaugă TVA, respectiv 125.467,10 euro la
care se adaugă TVA., cu o durată de 12 luni cu următorul obiect de activitate:
“II. OBIECTUL CONTRACTULUI
2.1. SC FANDAX GRUP SRL organizează si execută cu unităti călare în numele
Politiei Comunitare a Municipiului Bucuresti misiuni de ordine publică astfel: pază,
protectie, interventii, patrulare, constatare contraventii si aplicare sanctiuni
Misiunile mai sus mentionate se desfăsoară în perimetrul interior si zonele periferice
care apartin domeniului public al Municipiului Bucuresti, ale parcurilor –
HERĂSTRĂU, CAROL I si TINERETULUI)
Unitătile călare vor actiona la solicitarea Politiei Comunitare a Municipiului
Bucuresti si la alte misiuni aprobate de Primarul General al Municipiului Bucuresti”
4
Contractul a fost înaintat în copie Comisiei
5 Contractul a fost înaintat în copie Comisiei
3
MOMENTUL 4
La data de 23.03.2010 se înaintează către Primarul General o NOTĂ RAPORT
privind încheierea Protocolului de colaborare dintre Politia Comunitară a
Municipiului Bucuresti si societatea de pază si protectie SC Fandax Grup SRL, prin
care se cere prelungirea protocolului existent cu încă un an precum si extinderea
zonelor de actiune.
NOTA RAPORT este aprobată de Primarul General, D. Prof.univ.dr. SORIN
MIRCEA OPRESCU.
MOMENTUL 5
La data de 04.01.2011 se încheie un al treilea CONTRACT DE PRESTĂRI
SERVICII6 între Politia Comunitară a Municipiului Bucuresti si S.C. Fandax Grup
S.R.L. în valoare de 531.328,65 lei la care se adaugă TVA, respectiv 124.500 euro la
care se adaugă TVA., cu o durată de 12 luni cu următorul obiect de activitate:
“II. OBIECTUL CONTRACTULUI
2.1. SC FANDAX GRUP SRL organizează si execută cu unităti călare în numele
Politiei Comunitare a Municipiului Bucuresti misiuni de ordine publică astfel: pază,
protectie, interventii, patrulare, constatare contraventii si aplicare sanctiuni
Misiunile mai sus mentionate se desfăsoară în perimetrul interior si zonele periferice
care apartin domeniului public al Municipiului Bucuresti, ale parcurilor –
HERĂSTRĂU, CAROL I si TINERETULUI)
Unitătile călare vor actiona la solicitarea Politiei Comunitare a Municipiului
Bucuresti si la alte misiuni aprobate de Primarul General al Municipiului Bucuresti.
2.1.1 Începând din acest an Politia Locală a Municipiului Bucuresti initiază un
proiect pilot de patrulare stradală cu unităti călare într-un itinerariu stradal care va
fi stabilit în acord cu Planul de Ordine Publică pe Bucuresti. Valoarea estimată a
costurilor neputând depăsi 50% din valoarea prezentului contract în conformitate cu
prevederile OUG nr.34/2006, cu modificările si completările ulterioare.
Proiectul pilot de patrulare stradală cu unităti călare se prezintă în anexă7 la
prezentul contract ”
MOMENTUL 6
Relevanta acestui moment a fost una asupra căruia a insitat Dl. Director General
Ion Țincu, care a sustinut că prin DISPOZIȚIA PRIMARULUI GENERAL nr.
533/22.04.2011 se deleagă competente către acesta care îi permiteau să desfăsoare
activităti de control cu “agentii călăreti”.
În fapt, Dispozitia Primarului General nr. 533/22.04.2011 are legătură cu
modificările legislative si organizationale, respectiv preluarea Directiei de Control din
Primăria Capitalei de către noua Directie Generală de Politie Locală si Control a
Municipiului Bucuresti. Prin dispozitie se împuterniceste personalul8 din cadrul
Directiei Generale de Politie Locală si Control a Municipiului Bucuresti să constate si
să sanctioneze contraventiile stabilite prin legi, hotărâri de guvern, hotărâri ale CGMB
sau alte acte normative, în conditiile legii.
În aceeasi Dispozitie Primarul General stabileste că nominalizarea personalului
împuternicit si limitele de competentă se stabilesc de directorul general adjunct care
coordonează activitatea Directiei de Control.
6 Contractul a fost înaintat în copie Comisiei
7 Anexa nu a fost înaintată Comisiei
8 Art. 1 din DPG nr. 533/22.04.2011
4
MOMENTUL 7
La data de 14.06.2011 se redactează de către Șeful Serviciului Achizitii
Publice din cadrul Directiei Generale de Politie Locală si Control a Municipiului
Bucuresti, o NOTĂ RAPORT9 către Directorul General Dl. Ion Țincu, privind
extinderea misiunilor Politiei Călare din cadrul Directiei Generale de Politie Locală si
Control a Municipiului Bucuresti.
În această NOTĂ RAPORT se cere extinderea traseelor unde actionează
“Politia Călare” si se mentionează în aest sens următoarele:
“Având în vedere aprobarea de către Primarul General al Municipiului
Bucuresti domnul Sorin Mircea Oprescu, a Proiectului pilot patrule călare stradale,
Politia Locală a Municipiului Bucuresti va realiza măsuri specifice prin patrule
călare.

Pentru realizarea acestor misiuni este necesară extinderea contractului de
prestări servicii pentru SC Fandax Grup SRL.”
MOMENTUL 8
La data de 26.07.2011 D. Director General Ion Țincu emite DECIZIA nr.
99210 prin care împuterniceste NOMINAL 10 persoane angajate ale SC Fandax Grup
SRL să constate contraventii si să aplice sanctiuni pentru si în numele institutiei pe
care o conduce.
MOMENTUL 9
La data de 30.09.2011 se semenază ACTUL ADIȚIONAL nr. 1 la Contractul
de prestări servicii nr. 1/04.01.2011 încheat între Directia Generală de Politie Locală
si Control a Municipiului Bucuresti si SC Fandax Grup SRL, prin care se măreste cu
50% valoarea contractului initial, respectiv o crestere de 77.190 euro la care se adaugă
TVA.
MOMENTUL 10
La data de 10.10.2011 Primrul General emite DISPOZIȚIA11 nr. 1213/2011
prin care completează Dispozitia nr. 533/2011, respectiv împuterniceste personalul
Directiei de Control din cadrul Directiei Generale de Politie Locală a Municipiului
Bucuresti să constate contraventii si să aplice sanctiuni, pentru domenii clar stabilite.
MOMENTUL 11
Martie 2012, cu toate că Dl. Director Ion Țincu a afirmat că s-a încheiat activitatea
“Politiei Călare” si colaborarea cu SC fandax Grup SRL, în Planul Annual de
Achizitii al Directiei Generală de Politie Locală si Control a Municipiului Bucuresti
apare DINOU un capitol de “servicii patrulare călare” si suma de 340.000 lei.
b. Aspecte privind legalitatea actelor administrative si a
procedurilor mentionate la punctul precedent.
9 Nota Raport a fost înaintată în copie Comisiei
10 Decizia a fost înaintată în copie Comisiei
11 DGP nr. 1213/04.10.2011 a fost înaintată în copie Comisiei
5
MOMENTUL 1
În REFERATUL din 01.04.2009 care stă la baza încheierii ulterioare a
contractului din 2009 se mentionează CA BAZĂ LEGALĂ pentru încheierea
contractului (la fel ca si în cazul contractelor din 2010 si 2011) Art. 8, alin.3 din
Legea nr. 371/2004 privind privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Poliţiei
Comunitare.
“Art. 8
(3) Poliţia Comunitara poate asigura şi contra cost paza unor obiective, pe baza de
contracte de prestări de servicii, încheiate de aceasta cu beneficiarii serviciilor
prestate.”
Din analiza textului de lege se poate observa CLAR ȘI CERT că este total
INVERSĂ situtia mentionată de legiuitor.
Respectiv prin acest articol se PERMITE POLIȚIEI LOCALE să asigure paza si
altor obiective decât cele bunuri ale statului, activitate pentru care va încheia contracte
cu BENEFICIARII si va încasa BANI.
DECI POLIȚIA LOCALĂ NU POATE ÎNCHEIA CONFORM ACESTUI
ARTICOL DE LEGE UN CONTRACT PENTRU CA UN TERȚ SĂ PĂZEASCĂ
CONTRA COST BUNURILE STATULUI PE CARE POLIȚIA LOCALĂ ESTE
ÎNDRITUITĂ ȘI OBLIGATĂ SĂ LE PĂZEASCĂ, CU ATÂT MAI MULT
PENTRU PĂSTRAREA ORDINII PUBLICE!
MOMENTUL 2
Obiectul contractului de prestări servicii din data de 15.06.2009 nu respectă
Legea nr. 371/2004 privind privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Poliţiei
Comunitare, fapt demonstrat mai sus.
MOMENTUL 3
La data de 04.01.2010 se încheie un al doilea CONTRACT DE PRESTĂRI
SERVICII12 între Politia Comunitară a Municipiului Bucuresti si S.C. Fandax Grup
S.R.L. în valoare de 530.500 lei la care se adaugă TVA, respectiv 125.467,10 euro la
care se adaugă TVA.
Fată de prevederile contractuale se extrag următoarele elemente:
1. Procedura de achizitie este ILEGALĂ, tinând cont că suma depăseste
125.000 euro la care se adaugă TVA (respectiv 125.467,10 euro la care se adaugă
TVA)
2. La data de 04.01.2010 NU EXISTA APROBAT BUGETUL
MUNICIPIULUI Bucuresti, în consecintă nu se putea încheia niciun contract!
3. Prin contract angajatii SC Fandax Grup SRL sunt obligati să constate
contraventii si să aplice sancsiuni în numele Politiei Comunitare a Municipiului
12 Contractul a fost înaintat în copie Comisiei
6
Bucuresti13. NU EXISTĂ BAZĂ LEGALĂ conform OUG nr. 2/2001 privind regimul
juridic al contraventiilor care stipulează:
“CAPITOLUL II Constatarea contraventiei
Art. 15. - (1) Contraventia se constata printr-un proces-verbal incheiat de
persoanele anume prevazute in actul normativ care stabileste si sanctioneaza
contraventia, denumite in mod generic agenti constatatori.
(2) Pot fi agenti constatatori: primarii, ofiterii si subofiterii din cadrul
Ministerului de Interne, special abilitati, persoanele imputernicite in acest scop
de ministri si de alti conducatori ai autoritatilor administratiei publice centrale,
de prefecti, presedinti ai consiliilor judetene, primari, de primarul general al
municipiului Bucuresti, precum si de alte persoane prevazute in legi speciale.
(3) Ofiterii si subofiterii din cadrul Ministerului de Interne constata contraventii
privind: apararea ordinii publice; circulatia pe drumurile publice; regulile
generale de comert; vanzarea, circulatia si transportul produselor alimentare si
nealimentare, tigarilor si bauturilor alcoolice; alte domenii de activitate stabilite
prin lege sau prin hotarare a Guvernului.”
4. De asemena prin această prevedere SE ÎNCALCĂ ȘI REGULAMENTUL
DE ORGANIZARE ȘI FUNCTIONARE AL INSTITUȚIEI, aprobat prin
HCGMB nr. 123/18.05.2006 care prevede în art 13. Alin (1), lit. c.) că
FUNCȚIONARII PUBLICI din cadrul Politiei Comunitare a Municipiului
Bucuresti au DREPTUL să constate contraventii si să aplice sanctiuni.
Angajatii SC Fandax Grup SRL NU FAC PARTE DIN PERSONALUL
POLIȚIEI COMUNITARE A MUNICIPIULUI BUCUREȘTI si NU AU
CALITATEA DE FUNCȚIONARI PUBLICI.
5. Prin prevederile punctului 9.7. angajatii SC Fandax Grup SRL sunt sobligati
în timpul exercitării misiunilor prevăzute în contract să poarte însemnele Politiei
Comunitare a Municipiului Bucuresti si să se legitimeze cu legitimatii de servici
(emise am vazut ulterior de Politia Comunitară). Prin această prevedere SE
ÎNCALCĂ REGULAMENTUL DE ORGANIZARE ȘI FUNCȚIONARE A
INSTITUȚIEI, APROBAT PRIN HCGMB NR. 123/18.05.2006 în care SE
PREVEDE LIMITATIV CĂ FUNȚIONARII PUBLICI din cadrul INSTUTUȚIEI
POT PURTA UNIFORMĂ: Art. 13, alin. (1), lit. j. si Art. 15, lit c.).
Angajatii SC Fandax Grup SRL NU FAC PARTE DIN PERSONALUL
POLIȚIEI COMUNITARE A MUNICIPIULUI BUCUREȘTI si NU AU
CALITATEA DE FUNCȚIONARI PUBLICI.
MOMENTUL 4
NOTA RAPORT privind încheierea Protocolului de colaborare dintre Politia
Comunitară a Municipiului Bucuresti si societatea de pază si protectie SC Fandax
Grup SRL, prin care se cere prelungirea protocolului existent cu încă un an precum si
extinderea zonelor de actiune ESTE ULTERIOARĂ SEMNĂRII
CONTRACTULUI!!!
Se mentionează în NOTA RAPORT aceasi bază legală pentru semnarea unui
contract (CARE ERA DEJA SEMNAT din 04.01.2010) Art. 8, alin. (3) din Legea nr.
371/2004 privind privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Poliţiei Comunitare.
13 Punctul 9.5. litera c.) din Contractul nr. 1/04.01.2010
7
În consecintă NICI ACEST CONTRACT (care ERA DEJA SEMNAT J)
APROBAT ULTERIOR prin NOTĂ NU ARE BAZĂ LEGALĂ14.
MOMENTUL 5
Al treilea CONTRACT DE PRESTĂRI SERVICII15 între Politia Comunitară
a Municipiului Bucuresti si S.C. Fandax Grup S.R.L. este semnat la data de
04.01.2011, dată la care NU ERA APROBAT BUGETUL MUNICIPIULUI
BUCUREȘTI, deci nu se putea închiea un contract!
Se mentionează si în acest contract OBLIGAȚIA angajatilor SC Fandax Grup
SRL de a constata contraventii, de a aplica sanctiuni în numele Politiei Locale a
Municipiului Bucuresti si de a purta uniforme, fiind prezentată si ANEXA 1 la
Contract, care are următoarea denumire:
“Patrule Călare
competenta, înzestrare si dotare cu echipamentul politiei locale”
În anexă se detaliază ca misiuni de ordine publică pe care trebuie să le efectueze
angajatii SC Fandax Grup SRL: “pază, protectie, interventi, patrulare, constatare
contraventii si aplicare sanctiuni”.
Se mentionează si obligatia acestora “de a purta în timpul serviciului uniforma
pusă la dispozitie, însemnele la vedere ale Politiei Locale a Municipiului Bucuresti si
să se identifice cu legitimatia de serviciu specială, eliberată”.
ASTFEL SE ÎNCALCĂ OUG Nr. 2/2001 privind regimul juridic al
contraventiilor, respectiv Art. 15, precum si REGULAMENTUL DE ORGANIZARE
ȘI FUNCȚIONARE AL INSTITUȚIEI.
În acelasi timp se ridică problema IMPOSIBILITĂȚII DE A ELIBERA
LEGITIMAȚII DE SERVICIU “SPECIALE” care nu sunt prevăzute în nicio
lege precum si problema echivalării unor persoane angajate ale unei societăti
comerciale cu capital privat FUNCȚIONARILOR PUBLICI este un fapt
IMPOSIBIL din punct de vedere juridic, în concordantă cu Legea 188/1999 privind
Statutul Functionarilor Publici, cu modificările si completările ulterioare, care
metionează:
“Art. 2
Functia publica reprezinta ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in
temeiul legii, in scopul realizarii prerogativelor de putere publica de catre
administratia publica centrala, administratia publica locala si autoritatile
administrative autonome.
Art. 3
Principiile care stau la baza exercitarii functiei publice sunt:
a) legalitate, impartialitate si obiectivitate;
b) transparenta;
c) eficienta si eficacitate;
d) responsabilitate, in conformitate cu prevederile legale;
e) orientare catre cetatean;
f) stabilitate in exercitarea functiei publice;
g) subordonare ierarhica.
14 A se vedea explicatia MOMENTULUI 1
15 Contractul a fost înaintat în copie Comisiei
8
Art. 4
(1) Raporturile de serviciu se nasc si se exercita pe baza actului administrativ de
numire, emis in conditiile legii.
(2) Exercitarea raporturilor de serviciu se realizeaza pe perioada nedeterminata.
(3) Prin exceptie de la prevederile alin. (2), functiile publice de executie temporar
vacante pe o perioada de cel putin o luna pot fi ocupate pe perioada determinata,
astfel:
a) prin redistribuirea functionarilor publici din corpul de rezerva care indeplinesc
conditiile specifice pentru ocuparea functiei publice respective;
b) prin numire pe perioada determinata, prin concurs in conditiile legii, in situatia in
care in corpul de rezerva nu exista functionari publici care sa indeplineasca
cerintele specifice pentru a fi redistribuiti in conformitate cu dispozitiile prevazute la
lit. a). Persoana numita in aceste conditii dobandeste calitatea de functionar public
numai pe aceasta perioada si nu beneficiaza la incetarea raportului de serviciu de
dreptul de a intra in corpul de rezerva al functionarilor publici.”
În plus fată de faptul că nu există aprobare la acea dată pentru Buget si Planul
Annual de Achizitii Publice, legat de valoarea contractată se observă:
1) în OUG 34/2006 cu modificările si completările eulterioare, în art. 25 se
mentionează că
„(1)
Autoritatea
contractanta
are
obligatia
de
a
estima
valoarea
contractului
de
achizitie
publica
pe
baza
calcularii
si
insumarii
tuturor
sumelor
platibile
pentru
indeplinirea
contractului
respectiv,
fara
taxa
pe
valoarea
adaugata,
luand
in
considerare
orice
forme
de
optiuni
si,
in
masura
in
care
acestea
pot
fi
anticipate
la
momentul
estimarii,
orice
eventuale
suplimentari
sau
majorari
ale
valorii
contractului.”, ceea ce reprezinta o obligativitate pentru
autoritate. Având în vedere că acest contract initial a avul valoare de 124.500
euro fară TVA iar ulterior la data de 30.09.2011 s-au mai adaugat prin act
aditional servicii în valoare de 77.190 euro fără TVA , valoarea totală a
contractului a fost si este de 201.690 euro la care se adaugă TVA. Fată de
această situatie se observă urmăoarele:
a. la data initierii procedurii nu exista o solicitare (PAAP si BUGET)
pentru toată suma, nu exista buget nici pentru contract si nici pentru
aditionare, iar prin aditionarea contractului suma totală a acestuia a
ajuns la 201.690 euro la care se adaugă TVA, fapt prin care nu au fost
respectate prevederile art.16 din OUG 34/2006 care precizează că dacă
valoare este mai mare de 125.000 euro fără TVA autoritatea are
obligatia de a derula procedura de cerere de ofertă care impune si
publicarea unei invitatii de participare în Sistemul Electronic de
Achizitii Publice;
b. tot în aceesi situatie în care suma este mai mare de 125.000 euro fără
TVA autoritatea avea obligatia de a publica un anunt de atribuire a
contractului, lucru care nu s-a întamplat;
2) nu s-a făcut o prospectare de piată minimă, având în vedere faptul că s-a
solicitat oferta unui singur operator;
3) contractul are prevederi confuze, respectiv nu este evidentiat clar dacă vin 10
agenti sau 10 cai cu 10 agenti sau 10 agenti cu 10 cai.
9
MOMENTUL 6
Relevanta acestui moment a fost una asupra căruia a insitat Dl. Director General
Ion Țincu, care a sustinut că prin DISPOZIȚIA PRIMARULUI GENERAL nr.
533/22.04.2011 se deleagă competente către acesta care îi permiteau să desfăsoare
activităti de control cu “agentii călăreti”.
Din punctul de vedere al Comisiei PRIN ACEST ACT ADMINISTRATIV
NU SE DĂ NICI O COMPETENTĂ DE CONTROL, CONSTATARE
CONTRAVENȚII ȘI APLICARE DE SANCȚIUNI CĂTRE ANGAJAȚII SC
Fandax Grup SRL.
MOMENTUL 7
La 14 iunie 2011 prin Nota Raport 6066 se propune majorarea valorei
contractului cu pana la 50% conformf Art. 122 lit.(i) din OUG 34/2006.
Din nefericire pentru Dl. Andrei Gabriel Șef Serviciu Achizitii Investitii din
cadrul Directiei Generale de Politie Locală si Control a Municipiului Bucuresti, care
semnează documentul, baza legală invocată în Nota Raport, respectiv litera i) a art.
122, a fost modificatã de pct. 26 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 76
din 30 iunie 2010, publicatã în MONITORUL OFICIAL nr. 453 din 2 iulie 2010,
după cum urmează:
“26. La articolul 122, litera i) se modifică şi va avea următorul cuprins:
,,i) atunci când este necesară achiziţionarea unor lucrări sau servicii
suplimentare/adiţionale, care nu au fost incluse în contractul iniţial, dar care datorită
unor circumstanţe imprevizibile au devenit necesare pentru îndeplinirea contractului
în cauză, şi numai dacă se respectă, în mod cumulativ, următoarele condiţii:
- atribuirea să fie făcută contractantului iniţial;
- lucrările sau serviciile suplimentare/adiţionale nu pot fi, din punct de vedere tehnic
şi economic, separate de contractul iniţial fără apariţia unor inconveniente majore
pentru autoritatea contractantă sau, deşi separabile de contractul iniţial, sunt strict
necesare în vederea îndeplinirii acestuia;
- valoarea cumulată a contractelor care vor fi atribuite şi a actelor adiţionale care
vor fi încheiate pentru lucrări şi/sau servicii suplimentare ori adiţionale nu
depăşeşte 20% din valoarea contractului iniţial; în cazuri temeinic motivate
ordonatorul principal de credite poate aproba majorarea procentului până la limita
maximă de 50% din valoarea contractului iniţial pe baza unei note justificative în
care vor fi precizate motivele care au condus la depăşirea procentului de 20% şi
care este parte a dosarului achiziţiei publice;".”
În cazul de fată avem o majorare de 50% din valoarea initială a contractului,
fără nici un document justificativ, din partea ordonatorului principal de credite.
Fată de aceste prevederi Comisia apreciază ca fiind nelegală procedura
achizitiei de servicii în conditiile de fată.
MOMENTUL 8
10
La data de 26.07.2011 D. Director General Ion Țincu emite DECIZIA nr.
99216 prin care, printre altele, împuterniceste NOMINAL 10 persoane, angajate ale
SC Fandax Grup SRL să constate contraventii si să aplice sanctiuni pentru si în
numele institutiei pe care o conduce.
Analizând baza legală pe care o mentionează în Decizie chiar Dl. Director
General Ion Țincu, raportat doar la împuternicirea celor 10 angajati ai SC Fandax
Grup SRL, constantăm următoarele:
(1) Se face referire la Legea Politiei Locale nr. 155/2010, dar NICIO
PREVEDERE DIN ACEASTĂ LEGE NU DĂ DREPTUL LA PURTAREA
DE UNIFORMĂ DE POLIȚIST LOCAL DE CĂTRE PERSOANE CARE
NU AU ACEST STATUT!
“Art. 33
(1) Personalul politiei locale este dotat cu uniforma, insemne distinctive si,
dupa caz, cu:
a) arme letale de aparare si paza sau arme neletale destinate pentru
autoaparare;
b) mijloace individuale de aparare, interventie si imobilizare prevazute la art. 24
alin. (1), in cazul politistilor locali, sau cele prevazute de art. 45 din Legea nr.
333/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, in cazul personalului
contractual.”
De asemenea LEGEA NU DĂ POSIBILITATEA CA POLIȚIA LOCALĂ,
ÎN CALITATE DE BENEFICIAR, SĂ ÎNCHEIE CONTRACTE CU
SOCIETĂȚI PRIVATE CARE SĂ FIE FURNIZORI DE SERVICII DE
PAZĂ ȘI ORDINE PUBLICĂ!
(2) Se face o mentiune a Art. 15 alin.(2) din Regulamentul cadru de organizare si
functionare a Politiei Locale aprobat prin H.G. nr. 1332/2010, care spune că:
“Art. 15
(2)În exercitarea atributiilor ce îi revin, seful politiei locale emite decizii cu
caracter obligatoriu pentru întregul personal din subordine”. Astfel tragem
concluzia că seful politiei locale NU POATE emite decizii pentru angajatii unei
societăti comerciale cu capital privat, ci DOAR PENTRU PERSONALUL DIN
SUBORDINE.
(3) Se mentionează Legea 188/1999 privind Statutul Functionarilor Publici,
republicată cu modificările si completările ulterioare. Această lege NU SE
APLICĂ ANGAJAȚILOR SC Fandax Grup SRL, care NU AU STATUT DE
PERSONAL al Directiei Generale de Politie Locală si Control a Municipiului
Bucuresti, si CU ATÂT MAI MULT NU AU STATUT DE FUNCȚIONARI
PUBLICI.
(4) Se mentionează prevederile “HCGMB nr. 42/2011 privind modificarea art. 1 din
HCGMB nr. 35/2010 precum si aprobarea organigramei, numărului total de
posturi, statului de functii si regulamentul de organizare si functionare ale
institutiei.” HCGMB nr. 35/2010 este o HOTARARE privind mandatarea
Consiliului Local al Sectorului 1 de a cumpăra pentru si în numele Municipiului
Bucuresti imobile de pe piata liberă cu destinatia de locuinte sociaIe în vederea
repartizării acestora si de a înfiinta o societate comercială pe actiuni în vederea
administrării acestora. Probabil se dorea o referire la HCGMB 352/2010…
Nici aceasta din urmă nu permite actiunile mentionate mai sus.
16 Decizia a fost înaintată în copie Comisiei
11
(5) ROF-ul face mentiuni clare cu privire la CINE ARE DREPTUL DE A PURTA
UNIFORMĂ, CINE CONSTATĂ CONTRAVENȚII ȘI APLICĂ SANCȚIUNI,
respectiv functionarii publici din cadrul Directiei.
(6) Se mentionează Dispozitia Primarului General nr. 533/22.04.2011 care arată
clar că Primarul General împuterniceste in mod expres pe DIRECTORUL
GENERAL ADJUNCT care coordonează Directia Control să DECDĂ CU
PRIVIRE LA IMPUTERNICIREA NOMINALĂ PENTRU ACTIVITATEA DE
CONTROL!
Din analiza Deciziei, cu precădere a părtilor care fac referire la “călăreti”, pe
lângă încălcarea legislatiei (asa cum am arătat mai sus), mai apare o situatie:
În anexa nr. 5 a Deciziei se mentionează existenta SERVICIULUI DE POLIȚIE
CĂLARE.
Organigrama conform HCGMB nr. 42 din 28/02/2011 nu prevede existenta
acestui COMPARTIMENT!
“DIRECȚIA GENERALĂ DE POLIȚIE LOCALĂ ȘI CONTROL
- Serviciul de Politie Călare -
(agentii de politie călare nominalizati pentru a constata si sanctiona contraventii)”
Lista contine însă NUMELE A 10 ANGAJAȚI ai SC Fandax Grup SRL,
care nu au calitatea de “agenti de politie”
Conducerea Directiei Generale de Politie Locală si Control a Municipiului
Bucuresti a sustinut verbal si în documentatia prezentată că doar după emiterea
acestei DECIZII cei 10 “călăreti” au început să constate contraventii si să aplice
sanctiuni, desi încă din 2010 contractul prevedea această situatie ca o OBLIGAȚIE
pentru “călăreti”.
În acest sens se precizează referitor la anul 2011 că “eficienta s-a concretizat
prin constatarea unor fapte care constituie contraventii si aplicarea a 3910 amenzi
contraventionale în valoare de 12.583.500 lei”17.
În aceste conditii în 158 de zile rămase de la emiterea Deciziei până la
01.01.2012, “călăretii” au dat în medie circa 25 de amenzi pe zi.
MOMENTUL 9
ACTUL ADIȚIONAL nr. 1 la Contractul de prestări servicii nr. 1/04.01.2011
încheat între Directia Generală de Politie Locală si Control a Municipiului Bucuresti
si SC Fandax Grup SRL, măreste cu 50% valoarea contractului initial, respectiv o
crestere de 77.190 euro la care se adaugă TVA.
Fată
de
majorarea
din
Actul
aditional
trebuie
avute
în
vedere
textele
cu
privire
la
regulile de estimare a valorii contractului de achizitie publică
prevăzute în art.25 si art.26 din OUG 34/2006, care arată că:
“ART. 25
(1) Autoritatea contractanta are obligatia de a estima valoarea contractului de
achizitie publica pe baza calcularii si insumarii tuturor sumelor platibile pentru
indeplinirea contractului respectiv, fara taxa pe valoarea adaugata, luand in
considerare orice forme de optiuni si, in masura in care acestea pot fi anticipate la
17 Nota nr. 2474/06.03.2012, pag. 3
12
momentul estimarii, orice eventuale suplimentari sau majorari ale valorii
contractului.
ART. 26
Valoarea estimata a contractului de achizitie publica trebuie sa fie determinata
inainte de initierea procedurii de atribuire a contractului respectiv. Aceasta valoare
trebuie sa fie valabila la momentul transmiterii spre publicare a anuntului de
participare sau, in cazul in care procedura de atribuire nu presupune publicarea unui
astfel de anunt, la momentul transmiterii invitatiei de participare.”
De asemenea la momentul semnării actului aditional NU EXISTA UN
BUGET RECTIFICAT AL INSTITUȚIEI, care să prevadă suma respectiva.
Lipseste, după cum am arătat anterior, aprobarea expresă a ordonatorului
principal de credite (Primarul General), prin care să se motiveze depăsirea
cuantumului aprobat prin OG 76/30.06.2010 (o majorare de maxim 20% din valoarea
iniială, sau cu motive temeinice si motivare în scris, până la 50% din valoarea
initială).
Fată de aceste prevederi Comisia apreciază ca fiind nelegală procedura
achizitiei de servicii în conditiile de fată.
MOMENTUL 10
Dispozitia Primarului General nr. 1213/04.10.2011 completează Dispozitia
533/2011, mentionând în clar domeniile de control efectiv în care împuterniceste
PERSONALUL Directiei de Control din cadrul Directiei Generale de Politie Locală
si Control a Municipiului Bucuresti.
Considerăm că acest document prezentat la initiativa D-lui Director General
Ion Țincu NU CONȚINE O DELEGARE DE COMPETENȚE CARE SĂ
PERMITĂ ca 10 angajati ai unei societăti comerciale cu capital privat să poarte
uniforma politiei locale, să constate contraventii si să aplice sanctiuni.
MOMENTUL 11
Cu toate că Dl. Director Ion Țincu a afirmat în plenul Consiliului General al
Municipiului Bucuresti, în fata camerelor de luat vederi, precum si în cadrul
întâlnirilor cu membrii Comisiei de analiză si verificare, că proiectul pilot a luat
sfarsit si colaborarea cu SC fandax Grup SRL s-a încheiat, în Planul Annual de
Achizitii Publice pentru anul 2012 apare la capitolul 20.01.30 – alte bunuri si servicii,
la punctul 28. Servicii patrulare cu cai 350.000 lei.
2. Analiza functionării institutiei din punct de vedere financiar
si al executiei bugetare;
13
Analizând structura cheltuielilor pe care le-a efectuat Directia Generală de
Politie Locală si Control a Municipiului Bucuresti l nivelul anului 2011 constatăm
următoarele aspecte cel putin ÎNGRIJORĂTOARE:
• Din totalul 16.984.170 lei, excluzând cheltuielile legate de noul sediu în
cuantum de 4.918.969,75 lei capitolul de bunuri si servicii a avut cuantumul
de 12.065.200,25 lei. DIN TOTAL CAPITOL BUNURI ȘI SERVICII
55,99% au fost CUMPĂRĂRI ȘI ACHIZIȚII DIRECTE DE BUNURI ȘI
SERVICII (6.755.541,66 lei). Doar pentru 5.309.658,59 lei s-au organizat
licitatii;
• Analizând Planul Anual de Achizitii Publice al anului 2011, care a intrat în
efectivitate după votarea bugetului se regăsesc pe lângă multe altele
următoarele puncte atrag atentia:
o Capitolul 20.01.02 – materiale pentru curătenie
§ Pct. 9 – Produse de curătat: 30 de bucăti, 11.104,62 lei: 370,15
lei/buc
§ Pct. 12 – Solutie geam: 20 de bucăti, 4390 lei: 219,5 lei/buc
o Capitolul 20.01.06 – piese de schimb
§ Pct. 1 – pneuri auto: 32 de bucăti, 95.988,33 lei: 2.999,63
lei/buc
§ Pct. 8 – acumulatori auto: 5 bucăti, 17184,46 lei: 3.436,8
lei/buc
o Capitolul 20.01.30 – alte bunuri si servicii
§ Pct. 28 – patrulare cu cai: 158.009,53 lei (37.000 euro)
o Capitolul 20.05 – bunuri de natura obiectelor de inventar, 20.05.01 –
uniforme si echipament
§ Pct. 21 – tricouri: 300 de bucăti, 52.238,60 lei: 174,12 lei/buc
§ Pct. 23 – pălărie: 100 de bucăti, 42.838 lei: 428,38 lei/buc
§ Pct. 30 –Vestă reflectorizantă tip ham: 100 de bucăti, 75.043,49
lei: 750,43 lei/buc
o Capitolul 20.05.30 – alte obiecte de inventar
§ Pct. 9 – mobilier divers birouri: 50.000 lei
§ Pct. 10 – mobilier pentru computer: 50.000 lei
§ Pct. 15 – mobilier pentru sala de sport: 50.000 lei
§ Pct. 28 – Echipament box: 27.529 lei
o Capitolul 20.06.01 – deplasări interne: 214.000 lei
o Capitolul 20.06.02 – deplasări externe: 70.000 lei
o Capitolul 20.12 – consultantă si expertiză: 500.000 lei
o Capitolul 20.18 – plăti pentru finantarea patrimoniului genetic al
animalelor: 100.000 lei
o Capitolul 50.04 – fonduri de rezervă la dispozitia autoritătilor locale:
380.000 lei
o Capitolul 71.01.30 – programe si licente informatice: 600.000 lei
• Analizând Planul Anual de Achizitii Publice al anului 2012, se regăsesc pe
lângă multe altele următoarele puncte atrag atentia:
o Capitolul 20.01.02 – materiale pentru curătenie
§ Pct. 9 – Produse de curătat: 30 de bucăti, 9.104,62 lei: 303,48
lei/buc
14
§ Pct. 11 – saci si pungi pentru deseuri: 60 de bucăti, 5.010 lei:
83,5 lei/buc
o Capitolul 20.05.30 alte obiecte de inventar
§ Pct. 12 – Mobilier pentru sala de sport si aparatură: 79.201,79
lei
§ Pct. 24 – Echipament box: 34.211,79 lei
o Capitolul 20.01.06 – piese de schimb
§ Pct. 1 – pneuri auto: 32 de bucăti, 73.735,33 lei: 2.304,22
lei/buc
§ Pct. 8 – Acumulatori auto: 5 bucăti, 35.934,46 lei: 7.186,89
lei/buc
o Capitolul 20.12 – consultantă si expertiză: 500.000 lei
o Capitolul 20.01.30 – alte bunuri si servicii
§ Pct. 28 – servicii patrulare cu cai: 350.000 lei
o Capitolul 70.01.30 – programe inforatice si licente: 900.000 lei
3. Situatia camerelor de supraveghere instalate de Directia
Generală de Politie Locală si Control a Municipiului
Bucuresti;
15
Politia Locală a instalat 7 camere de luat vederi în zona Centrului istoric, după
cum urmează:
• Str. Șelari/Splaiul Independentei
• Str. Șelari/Str. Franceză
• Piata Roma
• Str. Șepcari/Str. Covaci
• Str. Stravropoles/Str. Smârdan
• Str. Lipscani/Str. Șelari
Monitorizarea acestor camere de supraveghere se realizează de către Politia
Locală a Municipiului Bucuresti în sediul Dispeceratului Central al Politiei Locale
situat în B-dul Libertătii nr. 18, bl. 104, sector 5, Bucuresti18.
În nici una dintre aceste locatii NU EXISTĂ O MENȚIUNE A FAPTULUI
CĂ ZONA ESTE MONITORIZATĂ VIDEO de către Directia Generală de Politie
Locală si Control Bucuresti.
În aceste conditii CARACTERUL DE PREVENȚIE a faptelor de natură să
aducă prejudicii patrimonoului municipalitătii (motivul declarat al instalării
camerelor), dar si prejudicii cetătenilor, NU EXISTĂ.
Mai mult, prin lipsa acestei mentiuni se aduce o gravă încălcare a dreptului la
intimitate a cetătenilor care sunt monitorizati, fără să stie. Prezenta cetătenilor într-o
zonă monitorizată video unde se face mentiunea monitorizării tine este actul de vointă
unilateral al acestora, pe când lipsa atentionării poate constitui o încălcare a Legii
nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu
caracter personal si libera circulatie a acestor date, cu modificările si completările
ulteriore.
În articolul 2 al legii se mentionează:
“Art. 2

4) Prezenta lege se aplica prelucrarilor de date cu caracter personal efectuate
de persoane fizice sau juridice, romane ori straine, de drept public sau de drept
privat, indiferent daca au loc in sectorul public sau in sectorul privat.
(5) In limitele prevazute de prezenta lege, aceasta se aplica si prelucrarilor si
transferului de date cu caracter personal, efectuate in cadrul activitatilor de
prevenire, cercetare si reprimare a infractiunilor si de mentinere a ordinii publice,
precum si al altor activitati desfasurate in domeniul dreptului penal, in limitele si cu
restrictiile stabilite de lege.”
Articolul 3 al aceleiasi legi mentionează:
“Art. 3.
In intelesul prezentei legi, urmatorii termeni se definesc dupa cum urmeaza:
a) date cu caracter personal - orice informatii referitoare la o persoana fizica
identificata sau identificabila; o persoana identificabila este acea persoana care
poate fi identificata, direct sau indirect, in mod particular prin referire la un numar
de identificare ori la unul sau la mai multi factori specifici identitatii sale fizice,
fiziologice, psihice, economice, culturale sau sociale;”
Astfel, putem trage concluzia că, fără existenta unor mentiuni care să anunte
zonele respective ca fiind monitorizate video, se ÎNCALCĂ DREPTURILE ȘI
LIBERTĂȚILE FUNDAMENTALE ALE CETĂȚENILOR, prevăzute de
18
Confom
Nota
înaintată
Comisiei
de
analiză
si
Verificare
sub
nr.
2607/13.03.2012,
pag.
3
16
TRATATELE INTERNAȚIONALE LA CARE ROMÂNIA ESTE PARTE,
CONSTITUȚIA ROMÂNIEI si alte LEGI.
4. Centrul de Monitorizare a Traficului si implicarea Directiei
Generale de Politie Locală si Control a Municipiului
Bucuresti.
Începând cu data de 01.11.2008 s-a inaugurat Centrul de Control al traficului
Bucuresti, administrat de către Administratia Străzilor unde Politia Locală are detasati
mai multi politisti care au misiuni de monitorizare si supraveghere, precum si
comunicarea cu Brigada de Politie Rutieră.
Cu toate că acest Centru are o CLASĂ DE SECURITATE specială si
legislatia în domeniu cere ca orice acces se să realizeze în BAZA UNUI PROTOCOL
DE ACCES, acest document NU EXISTĂ.
În esentă prin natura informatiilor la care personalul Politiei Locale au acces
(printre altele 152 de camre video), este OBLIGATORIE ÎNCHEIEREA UNUI
PROTOCOL între Directia Generală de Politie Locală si Control Bucuresti si
Administratia Străzilor, tocmai în vederea respectării LEGISLAȚIEI ÎN DOMENIU.
În discutiile purtate cu Dl. Director Ion Țincu, acesta a demarat, în urma
sesizării Comisiei, procedurile de întocmire a acestui document cerut de lege.
Până la acest moment, conform legii, accesul politistilor locali detasati în
Centru a fost lipsit de legalitate.
III. Concluzii si recomandări
A. Concluzii (sinteză)
17
1. Baza legală, din referatele aprobate de Primarul General, invocată pentru
închierea contractelor de prestări servicii dintre Politia Comunitară Bucuresti,
transformtă ulterior în Politia Locală Bucuresti si SC Fandax Grup SRL NU DĂ
DREPTUL INSTITUȚIEI DE A ÎNCHEIA UN CONTRACT CU OBIECTUL
DE ACTIVITATE REGĂSIT actele încheiate in 2009, 2010 si 2011;
2. S-a arătat în argumentatia juridică a prezentului RAPORT (indicânduse, lege,
articol, alineat, literă) că prin încheierea contractelor din 2009, 2010 si 2011 se
ADUC GRAVE ÎNCĂLCĂRI LEGISLAȚIEI, respectiv SE ÎNCALCĂ:
a. Legea nr. 371/2004 privind privind înfiinţarea, organizarea şi
funcţionarea Poliţiei Comunitare;
b. Legea 188/1999 privind Statutul Functionarilor Publici, republicată cu
modificările si completările ulterioare;
c. Regulamentul cadru de organizare si functionare a Politiei Locale
aprobat prin H.G. nr. 1332/2010;
d. OUG nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publică, a
contractelor de concesiune de lucrări publice si a contractelor de
concesiune de servicii, cu modificările si completările ulterioare;
e. OUG nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, cu
modificările si completările ulterioare;
f. HCGMB nr. 123/18.05.2006 privid Regulamentul de organizare si
functionare a Politiei Comunitare Bucuresti;
g. HCGMB nr. 42/2011 privind modificarea art. 1 din HCGMB nr.
35/2010 precum si aprobarea organigramei, numărului total de
posturi, statului de functii si regulamentul de organizare si
functionare ale institutiei;
3. Contractele din 2010 si 2011 s-au semnat ANTERIOR VOTĂRII BUGETULUI
Municipiului Bucuresti si ANTERIOR obtinerii acordului de colaborare
(protocol) din partea Primarului General;
4. S-a încălcat FLAGRANT LEGEA ÎN DOMENIUL ACHIZIȚIILOR
PUBLICE. În 2010 suma depăseste 125.000 de euro la care se adugă TVA, dar
nu se respectă procedurile pentru această situatie, iar în 2011 se subevaluează
suma din contract la 124.500 euro, fără TVA, pentru ca ulterior să se realizeze o
crestere de 50% a sumei din contract, fără a se îndeplinii conditiile cerute de
O.G. 76 din 30.06.2010 care prevede la pct. 26 modificarea prevederilor Art
122 lit.(i) din O.G. 34/2006: “- valoarea cumulată a contractelor care vor fi
atribuite şi a actelor adiţionale care vor fi încheiate pentru lucrări şi/sau
servicii suplimentare ori adiţionale nu depăşeşte 20% din valoarea contractului
iniţial; în cazuri temeinic motivate ordonatorul principal de credite poate
aproba majorarea procentului până la limita maximă de 50% din valoarea
contractului iniţial pe baza unei note justificative în care vor fi precizate
motivele care au condus la depăşirea procentului de 20% şi care este parte a
dosarului achiziţiei publice;”
5. Prin activitatea ILEGALĂ de constatare a contraventiilor si aplicarea
sanctiunilor de către ANGAJAȚII UNEI SOCIETĂȚI COMERCIALE CU
CAPITAL PRIVAT s-a generat o dimensiune considerabilă a
PREJUDICIILOR. Practic aproape 4000 de contraventii cu circa 12 milione de
lei sanctiuni au fost constatate ILEGAL! S-a generat de a semenea un
18
PREJUDICIU DE IMAGINE Municipiului Bucuresti, Politiei Locale,
Primarului General si Consiliului General al Municipiului Bucuresti;
6. Activitatea managerială este cel putin LIPSITĂ DE PERFORMANȚĂ, în
conditiile RISIPEI FINANCIARE. Planificarea bugetului (care în general a fost
executat în fiecare an în proportie foarte mare) cu sume fabuloase, exemplu
circa 7000 lei un acumulator auto, 900.000 lei programe informatice si licente,
500.000 lei consultantă, etc, generează PREJUDICII întregului buget al
Municipiului Bucuresti. Nu este normal ca aproape 60% din totalul
chelutuielilor, altele decât cele legate de sediu, să fie ACHIZIȚII ȘI
CUMPĂRĂRI DIRECTE;
7. Camerele de supraveghere amplasate în Centrul istoric ÎNCALCĂ
DREPTURILE ȘI LIBERTĂȚILE fundamentale ale cetătenilor, prin LIPSA
ANUNȚURILOR CARE SĂ ATESTE CĂ ZONELE SUNT
SUPRAVEGHEATE VIDEO DE POLIȚIA LOCALĂ A MUNICIPIULUI
BUCUREȘTI. CARACTERUL DE PREVENȚIE NU EXISTĂ;
8. Accesul personalului Directiei Generale de Politie Locală si Control a
Municipiului Bucuresti în Centrul de monitorizare a trficului aflat gestionat de
Administratia Străzilor este ILEGAL în conditiile în care NU SE SEMNEAZĂ
UN PROTOCOL DE ACCES între cele două institutii.

B. Recomandări si solicitări ale Comisiei
1. Se recomandă sesizarea Curtii de Conturi pentru un control de fond amanuntit
pentru o evaluare corectă a modului în care se cheltuiesc banii publici, în
contextul celor prezentate în Raport;
2. Se recomandă sesizarea imediată a Autoritătii Nationale pentru Reglementarea
si Monitorizarea Achizitiilor Publice, în vederea stabilirii legalitătii
procedurilor de achizitie cu precădere pentru contractele cu SC Fandax Grup
SRL, dar si pentru un control DE FOND.
3. Se recomandă sesizarea Gărzii Financiare pentru un control amănuntit al SC
Fandax Grup SRL prin care să se analizeze executarea contractelor cu
PolitiaComunitară Bucuresti (respectiv, ulterior, Politia Locală Bucuresti si
apoi Directia Generală de Politie Locală si Control a Municipiului Bucuresti);
4. Întrucât se află în desfăsurare o anchetă penală cu privire la situatia
“călăretilor” se va înainta o copie a prezentului Raport, către organele de
cercetare penală;
5. Se solicită demararea procedurilor de cercetare administrativă a D-lui Director
General Ion Țincu, pentru nerespectarea hotărârilor Consiliului General al
Municipiului Bucuresti (HCGMB nr. 123/18.05.2006, HCGMB nr. 42/2011);
6. Se solicită demararea procedurilor de cercetare administrativă a functionarilor
care au prejudiciat bugetul public prin eludarea prevederilor OUG 34/2006
privind atribuirea contractelor de achizitie publică, a contractelor de
19
concesiune de lucrări publice si a contractelor de concesiune de servicii, cu
modificările si completările ulterioare, precum si a O.G. 76 din 30.06.2010
entru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.
34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de
concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii,
precum si demararea procedurilor privind recuperarea prejudiciilor generate;
Presedinte al Comisiei de analiză si verificare
Consilier General Ioan I. Gâf-Deac
Membri ai Comisiei de analiză si verificare
Consilier General Veronica Toma
Consilier General Gabriel Cosmin Pîrvu
Consilier General Ionel Cristinel Deaconescu
Consilier General Bogdan Capotă
Anexa 1
OPIS
Documente primite
Logged
verdi
Hero Member
*****
Offline Offline

Posts: 660


Location: Bucuresti

« Reply #12 on: January 03, 2013, 01:29:42 PM »

raspunsul politiei locale sector 4 bucuresti

* 2document2013-01-03-125236.pdf (236.31 KB - downloaded 18 times.)
Logged
maryan_athos_13
Hero Member
*****
Offline Offline

Posts: 6022



« Reply #13 on: January 03, 2013, 01:46:12 PM »

Dar CG nu face parte din categoria raselor agresive !!!!!!!
Logged

Cainele singura vietuitoare care a dus la perfectiune vocatia prieteniei .
verdi
Hero Member
*****
Offline Offline

Posts: 660


Location: Bucuresti

« Reply #14 on: January 03, 2013, 02:04:42 PM »

daca ai sti ce email le-am trimis pe tema asta ... ei o tin una si buna !!! ...nu le mai scriu nimic, dar o sa purtam in continuare ordonanta dupa noi ... ca de contestat apoi pv de amenda e mai greu...
Logged
Pages: [1]   Go Up
  Print  
 
Jump to:  

 

pavora 

turenhof
Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2013, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.153 seconds with 24 queries.



Lo-Fi Version  Wap Version  Harta Site  Caini  


© 2005-2013 germanshepherd.ro Network. All rights reserved.


Google visited last this page February 23, 2013, 02:34:30 PM